خدمات تنها موکب ایرانی بعد از مرز مهران/ توزیع 16 هزار پرس غذا در یک نیم‌روز

خادم موکب ره پویان ولایت می‌گوید: امروز بیش از ۶۰ هزار بطری آب بین مردم توزیع کرده‌ایم و ۴ هزار پک صبحانه مصرف شده. همچنین ۸ هزار وعده ناهار به صورت کنسروی و ۴ هزار وعده پخته شده به عزیزان زائر ارائه شده است.

به گزارش گروه حج و زیارت خبر ساز، محمد دهقان مسئول میز روابط عمومی و پذیرایی موکب ره پویان ولایت در گفت‌و‌گو با خبرنگار مسجد و هیأت خبر ساز با اشاره نحوه خدمات رسانی این موکب می‌گوید: هشت سال است که فعالیت خود را آغاز کرده‌ایم. از مرز مهران تا ۲۰۰ متر داخل خاک عراق موکب‌ ما گسترده‌ است و با توجه به اینکه هزار متر از این منطقه، نظامی است، هیچ موکبی وجود نداشت تا زوار به گاراژی برسند که مینی‌بوس و ماشین‌هایی آنها را به عتبات منتقل کند.

دهقان با بیان اینکه دو موکب هم بودند که البته فعالیت زیادی نداشتند، می‌افزاید: ره پویان ولایت تنها موکب مستقر در این منطقه هست که مجموعا ۲ هزار موکب در داخل ایران و عراق دارد.

این خادم زوار اربعینی با اشاره به اینکه اگر این موکب‌ها در منطقه نباشد، زائران به زحمت می‌افتند، می‌گوید: با توجه به حجم بالای کار، خدمت رسانی در این موکب‌ها به هیچ وجه دچار خلل نمی‌شود.

وی ادامه می‌دهد: خدماتی همچون پخش آب و غذا به زائران فراهم بوده و ۲۰۰ چشمه سرویس بهداشتی نیز احداث شده است. همچنین موکبی برای گمشدگان وجود دارد و ما ۲۴ ساعته خدمات خود را ارائه می‌دهیم.

دهقان با اشاره به ۳۱۳ خادم این موکب‌ها از اقصی نقاط کشور می‌گوید: مجموعه موکب‌های ره پویان ولایت از ۱۰ روز پیش فعالیت خود را شروع کرده و تا ۳ روز بعد از اربعین همچنان خدمات می‌دهد.

وی می‌افزاید: موکب‌ها تماما مردمی اداره می‌شود و اکنون که در آخر هفته هستیم، حجم زوار به اوج خود رسیده است. اگر بخواهم طبق آمار اعلام کنم، بیش از ۱۵۰ هزار زائر امروز از این مسیر عبور کرده‌اند.

این خادم زوار اربعین می‌گوید: امروز بیش از ۶۰ هزار بطری آب بین مردم توزیع کرده‌ایم و ۴ هزار پک صبحانه مصرف شده. همچنین ۸ هزار وعده ناهار به صورت کنسروی و ۴ هزار وعده پخته شده به عزیزان زائر ارائه شده است.

دهقان در ادامه می‌افزاید: تاکنون بیش از ۳۰ تریلی آب توزیع کرده‌ایم و با ۲۰ هزار لیوان آب هندوانه از زائران پذیرایی شده است. لازم است بگویم، لیوان‌های پلاستیکی تولیدی خودمان است که زائر می‌تواند در طول مسیر باز هم از آن استفاده کند تا مصرف ظروف پلاستیکی هم زیاد نشود.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید