بغداد: پول گاز ایران به صندوق امانی بانک تجارت عراق واریز شده است

بغداد: پول گاز ایران به صندوق امانی بانک تجارت عراق واریز شده استسخنگوی وزارت برق عراق گفت که کشورش همه بدهی گاز ایران را پرداخت کرده و پول آن نزد صندوق امانی بانک تجارت عراق است.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبر ساز، احمد موسی، سخنگوی وزارت برق عراق امروز دوشنبه اعلام کرد که کشورش پول گاز ایران را به طور کامل پرداخت کرده و این پول در بانک تجارت عراق است.

وی در گفت‌وگو با روسیا الیوم افزود: وزارت برق عراق همه بدهی عراق به ایران بابت واردات گاز از این کشور را پرداخت کرده است.

موسی گفت: این پول در صندوق امانی بانک تجارت عراق است، اما این بانک به دلیل تحریم‌های آمریکا در انتقال آن به دولت ایران با مشکل مواجه است.

مجید چگنی، مدیرعامل شرکت گاز ایران دیروز یکشنبه در حاشیه نخستین همایش مقاوم‌سازی تأسیسات و تجهیزات تولید، انتقال و شبکه توزیع گاز طبیعی کشور و در جمع خبرنگاران با اشاره به تسویه بدهی گازی عراق به ایران، اظهار داشت: وزارت برق عراق همه مطالبات گازی ایران را پرداخت کرده و این بدهی اکنون صفر است؛ اما بعضاً مشکلاتی بری انتقال وجه از بانک TBI عراق به ایران به وجود دارد.

وزارت برق عراق اخیرا از کاهش ۲۰ میلیون مترمکعبی صادرات گاز ایران به عراق به دلیل پرداخت نشدن بدهی گازی به تهران خبر داده بود، اما به تازگی خبر از تسویه این بدهی رسیده است.

پایان پیام/

بیشتر بخوانید