کیانوش رستمی و سازی که همچنان ناکوک است

کیانوش رستمی و سازی که همچنان ناکوک استکیانوش رستمی با وجود بهایی که به او داده می‌شود همچنان ساز ناکوک وزنه‌برداری ایران است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبر ساز، رکوردگیری از ملی پوشان وزنه برداری برای حضور در مسابقات جهانی عربستان و بازی‌های آسیایی هانگژو روز گذشته در آکادمی ملی المپیک برگزار شد، اما نکته‌ای بیش از همه جلب توجه می‌کرد و مورد توجه اهالی وزنه برداری و رسانه ها قرار گرفت، باز هم غیبت کیانوش رستمی، وزنه بردار غیر قابل کنترل بود.

همه وزنه بردارانی که کادر فنی دعوت کرده بود با انگیزه بالایی حاضر شدند و وزنه زدند، اما خبری از رستمی نبود تا او همچنان ساز ناکوک وزنه برداری ایران باشد.

رفتارهای اینچنینی کیانوش مسبوق به سابقه بوده و او در گذشته نیز همین رفتارها را داشت و در زمان ریاست علی مرادی نیز با برنامه های فدراسیون و کادرفنی کاری نداشت، هرچند نتظار می‌رفت در این دوره که مدیریت فدراسیون تغیییر کرده و هم دوره ایهای او و قهرمانان سابق این رشته بر مسند کار قرار گرفته‌اند، این وزنه بردار تعامل بیشتری داشته باشد، اما پای او در یک کفش است و با برنامه خودش پیش می‌رود.

البته باید اذعان کرد که دوره حرفه‌ای و قهرمانی رستمی تقریبا به پایان رسیده و عملکرد او در یکی دو مسابقه اخیری که شرکت کرد این موضوع را به خوبی ثابت کرد و مشخص است که رکوردهای او عملا در حد آسیایی و جهانی نیست.

کیانوش این روزها کوه رفتن و حضور در ارتفاعات را به بودن در تمرین و اردوی تیم ملی ترجیح می‌دهد و رفتار و کارهایش طوری نیست که کادرفنی بخواهد روی او حساب کند.

نواب نصیر شلال، سرمربی تیم ملی در حاشیه رکوردگیری نصیر شلال در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه با توجه به اینکه کیانوش رستمی در رکوردگیری تیم ملی حضور ندارد تکلیفش برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان به چه صورت است؟ تصریح کرد: " ما باید اسامی را برای فدراسیون جهانی رد کنیم و ۶۰ روز تا قهرمانی جهان فرصت داریم و هر کسی که در رکوردگیری‌ها خوب عمل نکند در قالب تیم ما نخواهد بود. مگر اینکه شرایط خاصی داشته باشد یا ما از نزدیک از روند کاری‌اش اطلاع داشته باشیم."

در کنار این فدراسیون هم اعلام کرده که هر تصمیمی سرمربی تیم ملی در مورد ملی پوشان بگیرد، حمایت کامل خواهیم داشت.

سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در مورد غیبت کیانوش رستمی در رکوردگیری تیم ملی وزنه‌برداری تاکید دارد: " از وزنه‌برداری که آماده باشد و در لیست کادر فنی باشد، حمایت می‌کنیم. رستمی هم از این مسئله مستثنی نیست و آسیب دیدگی جزئی داشت. فکر می‌کنم رفع شده باشد و حالا باید با کادرفنی هماهنگی‌های لازم را انجام دهد. هر تصمیمی کادر فنی در مورد او بگیرد ما حمایت خواهیم کرد."

در حال حاضر فرصت زیادی تا قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی باقی نمانده و کادرفنی هم با برنامه ریزی که دارد از دل همین رکوردگیری ها ملی پوشان را برای مسابقات انتخاب می‌کند و با این شرایط باید دید رستمی که طلای المپیک ریو و نقره المپیک لندن و ۲ طلای قهرمانی جهان را در کارنامه دارد، با همان روند قبلی و خودمحور جلو می‌رود یا مَنیَت را کنار گذاشته و در کنار سایر ملی پوشان برای حضور در قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی آماده می‌شود.

پایان پیام/

بیشتر بخوانید