وزیر راه و شهرسازی: نظارت بر دفاتر مشاور املاک بیش‌تر می‌شود

وزیر راه و شهرسازی: نظارت بر دفاتر مشاور املاک بیش‌تر می‌شودوزیر راه و شهرسازی گفت: نمی‌توانیم ساکت بنشینیم تا تعدادی خانه ساخته شود و خالی بماند اما مردم به‌دنبال خانه باشند این خانه‌ها باید به مردم عرضه شود وقتی که عرضه شود، قیمت‌ها فروکش می‌کند و در برخی شهرها کاهش قیمت مسکن داشتیم.

به گزارش خبر ساز از اردستان، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی شامگاه سه شنبه در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر در اردستان، اظهار داشت: مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر شهر انقلابی اردستان برنامه‌ای است که باید در آن از عظمت انقلاب و حرکت بزرگ هفتم تیر سخن گفت تا حق مطلب ادا شود.

وی افزود: در طول تاریخ اسلام قیام‌های بسیاری داشتیم که سرنگون شده یا با شکست مواجه شده است.

بذرپاش تصریح کرد: امام خمینی(ره) توانست با یک خروش ملت را با خود همراه کند در این شرایط و بعد از گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب، باز هم مردم پای انقلاب اسلامی و گرامیداشت شهدا هستند و به ندای شهدا لبیک می‌گویند.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: به فضل خداوند انقلاب اسلامی ایران سرشار از پدیده‌های واقعی همچون شهدا است و رهبر انقلاب از آن به عنوان رویش‌های انقلاب رونمایی کردند و سختی‌های زندگی نباید باعث فراموشی ما از ایام الله‌ها همچون یادواره شهداها شود.

وی تاکید کرد: مشکلات بسیاری در کشور وجود دارد و ما وارث چندین سال نساختن مسکن در کشور هستیم که بر روی قیمت تاثیر گذاشته است، مسکن زمین و مصالح آن در داخل کشور است اکنون به فضل خداوند مشکلات برطرف می‌شود.

بذرپاش بیان کرد: تمام تلاش ما باید این باشد که ساخت مسکن به میزانی که وعده داده شد برسد ما در دولت ابزارهایی همچون زمین، تسهیلات و سهل کردن شرایط در اختیار داریم، اخیرا مصوبه‌هایی را در شورای عالی شهرسازی داشتیم تا تولیدات مردم رونق بیشتری بگیرد.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: مکانیزم‌های شهرسازی را آسان کردیم تا مردم نسبت به ساخت مسکن اقدام کنند و در بخش خانه‌های روستایی یکی از سیاست‌های ما باز کردن طرح‌های هادی روستایی است تا زمین‌های بیشتری را در اختیار مردم روستاها بگذاریم تا ساخت بیشتری صورت گیرد.

وی یادآور شد: در استان اصفهان به همت استاندار و مدیران استانی، مشکل زمین تا حد زیادی برای ساخت نهضت ملی برطرف شده و در شورای مسکن استان تصمیمات خوبی گرفته شد که شامل ایجاد سه شهرک جدید و نظایر این‌ها است.

بذرپاش با بیان اینکه تا جایی که امکان دارد قصد داریم منازل را به‌صورت تک‌طبقه و ویلایی در اختیار مردم قرار دهیم، ادامه داد: مشکل مسکن یکی از مشکل‌های ما در دولت است اما با تمام وجود و اینکه می‌دانیم مورد نقد هم قرار می‌گیریم در وسط ماجرا می‌رویم و مشکل مسکن را حل می‌کنیم.

وی تاکید کرد‌: در همین چند ماهه اخیر ساخت مسکن شتاب خوبی گرفته است، متاسفانه بازار مسکن یکی از رها شده ترین بازارهای کشور بود با همکاری دولت و مجلس قانون ساماندهی اجاره و مسکن تدوین شده قانون خوبی است امیدواریم سریع‌تر در شورای نگهبان تصویب و ابلاغ شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مالیات بر خانه‌های خالی، خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم ساکت بنشینیم تا تعدادی خانه ساخته شود و خالی بماند اما مردم به‌دنبال خانه باشند این خانه‌ها باید به مردم عرضه شود وقتی که عرضه شود، قیمت‌ها فروکش می‌کند و در برخی شهرها کاهش قیمت مسکن داشتیم.

بذرپاش تاکید کرد: در استان اصفهان با همکاری مسؤولان مربوطه چند مشاور املاک بزرگ به دلایلی نظیر مجوز نداشتن و عدم رعایت قانون و مقررات پلمپ شده‌اند و نظارت‌های ما بیشتر نیز خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی عصر امروز به منظور افتتاح باند دوم زواره - اردستان و اهدای قرارداد واگذاری زمین طرح جوانی جمعیت به یک هزار و ۱۰۰ خانواده در ۱۳ شهر اصفهان و همچنین شرکت در مراسم بزرگداشت شهدای هفم تیر به شهرستان اردستان سفر کرد.

پایان پیام/۶۳۱۳۵

بیشتر بخوانید