گسترش اشغالگری صهیونیست‌ها با احداث 5 هزار واحد مسکونی در کرانه باختری

گسترش اشغالگری صهیونیست‌ها با احداث 5 هزار واحد مسکونی در کرانه باختریبر خلاف وعده‌های رژیم صهیونیستی مبنی بر توقف شهرک‌سازی، صهیونیست‌ها امروز با مجوز ساخت پنج هزار و ۶۲۳ واحد مسکونی جدید موافقت کردند و قرار است این واحدها در کرانه باختری احداث شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبر ساز، رژیم موقت صهیونیستی که پیش از این به تشکیلات خودگردان فلسطین در نشستهای اردن و مصر وعده داده بود شهرک‌سازی را متوقف می‌کند، مطابق معمول، خلف وعده کرده و مجوز ساخت بیش از پنج هزار واحد مسکونی جدید را صادر کرد.

پایگاه خبری عرب-۴۸ گزارش داد، نهاد موسوم به «شورای عالی برنامه‌ریزی و سازندگی» که وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی است، امروز دوشنبه با مجوز ساخت پنج هزار و ۶۲۳ واحد مسکونی جدید موافقت کرد و قرار است این واحدها در کرانه باختری احداث شود.

این مجوزها در حالی صادر شده است که منابع صهیونیستی می‌گویند توافق بنیامین نتانیاهو نخست وزیر، یوآف گالانت وزیر جنگ و بزالل اسموتریچ وزیر دارایی این رژیم، باعث صدور این مجوزها شده است.

صهیونیستها مدعی هستند که این اقدام اشغالگرانه، پاسخی به عملیات شهادت‌طلبانه هفته گذشته در شهرک «عیلی» است که به هلاکت چهار صهیونیست و زخمی شدن چهار نفر دیگر منجر شد. مهند شحادة و خالد صباح مجریان این عملیات بودند.

دولت آمریکا نیز که پشت پرده از اشغالگری صهیونیستها حمایت می‌کند، اخیرا مدعی شد که به کابینه صهیونیستی در خصوص احداث هر گونه شهرک جدید هشدار داده است.برخی از مسئولان صهیونیست اما گفتند که آمریکا را در جریان این تصمیم قرار داده‌اند و تا پایان سال جاری میلادی، ساخت هزاران واحد صهیونیستی دیگر تصویب خواهد شد.

کابینه صهیونیستی اواخر خرداد ماه گذشته نیز طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن، روند صدور مجوز ساخت در شهرکهای صهیونیستی واقع در کرانه باختری کوتاهتر می‌شود.

بنا بر این طرح، بر خلاف روال گذشته، برای صدور مجوز ساخت در شهرکهای کرانه باختری، دیگر نیازی به کسب اجازه در سطح سیاسی این رژیم نیست و این مسئله باعث افزایش اشغالگری در این منطقه از فلسطین اشغالی خواهد شد.

صهیونیستها برای احداث شهرکهای جدید دیگر نیاز ندارند موافقت نخست وزیر یا وزیر جنگ را کسب کنند؛ چرا که پیش از این، موافقت با طرحهای ساخت‌وسازی نیازمند برگزاری چندین نشست بوده است.

حزبهای لیکود و صهیونیسم مذهبی با کاهش اقدامات مربوط به صدور مجوزهای ساخت‌وسازی در شهرکهای کرانه باختری موافقت کردند. این اقدامات جدید، شبیه به وضعیت موجود ساخت و ساز در داخل اراضی اشغالی فلسطین است.

پایان پیام/.

بیشتر بخوانید