متکی: دشمن به دنبال کاهش مشارکت مردم در انتخابات است

متکی: دشمن به دنبال کاهش مشارکت مردم در انتخابات استرئیس شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی گفت: امسال رهبری زودتر از همه بر موضوع انتخابات تاکید کرده‌اند و چون ایشان صحنه‌ها و پشت پرده‌ها را رصد می‌کنند، می‌بینند دشمن به دنبال کاهش مشارکت مردم در انتخابات است.

به گزارش خبر ساز از تبریز، منوچهر متکی عصر شنبه در نخستین همایش انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در مصلای امام خمینی (ره) تبریز اظهار داشت: همه رهبران پس از پیروزی انقلاب خود به تدریج محافظه کار می‌شوند و وقتی نهضت به نظام تبدیل می‌شود، مسامحه‌گری و سازش پررنگ می‌شود اما در نهضت امام خمینی (ره) که برگرفته از الگوی پیامبر در دو محور تکوین ملت و تاسیس حکمرانی بود، ۱۷ سال از ۱۵ خرداد ۴۲ تا ۲۲ بهمن ۵۷ برای تکوین ملت و آگاهی مردم تلاش کرد و ۲۲ بهمن گفت به پشتوانه این مردم دولت تعیین می‌کنم و ۱۰ سال حکمرانی کرد.

وی ادامه داد: پس از این ۱۰ سال باید مانند رهبران همه نهضت‌ها نوعی سازش‌کاری بر گفتار و رفتار امام راحل مسلط می‌شد اما ایشان در سخنرانی‌های سال‌های پایانی عمرشان می‌گفتند تا صدای لا اله الا الله در سرتاسر جهان طنین‌انداز نشود، مبارزه است و تا مبارزه است ما هستیم و این خلاف اصل مصالحه‌کاری رهبران نهضت‌های مرسوم در جهان و برگرفته از آموزه.های قرآنی است که فلسفه خلقت عالم را بر نابودی باطل به دست حق تبیین می‌کند.

وزیر اسبق امور خارجه تصریح کرد: امام راحل از یک مبارزه دائمی و دعوت از رهروانش به حضور مستمر در میدان سخن می‌گوید چون ما چه بخواهیم و چه نخواهیم، در میانه مصاف بین حق و باطل هستیم و امام (ره) سعی کرد در طول حیات طیبه خود به ما عزت، شرف، هویت داشتن، استقلال، تعفن وابستگی و مذلت غربی و شرقی بودن را بیاموزد.

ایران به آذربایجان عشق می‌ورزد

وی ابراز کرد: در این میان تبریز و آذربایجان با تاریخ پر افتخار خود در بسیاری از عرصه‌ها میدان‌دار بوده و عشق به اسلام، ولایت و ایران می‌ورزد و به عنوان یک غیر آذربایجانی می‌گویم که همه ایران نیز به‌خاطر همه این ظرفیت‌ها به آذربایجان عشق می‌ورزد.

متکی، انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفندماه امسال را نقطه بروز و ظهور مرحله جدیدی از فعالیت‌های سه سال گذشته شورای وحدت نیروهای انقلاب عنوان و اضافه کرد: در شرایط داخلی به دلیل عوض شدن رویکردهای کشورداری و نیز تغییر سیاست خارجی خوشحالیم اما به دلیل وضعیت اقتصادی و معیشت دشوار مردم ناراضی هستیم و بدتر این است که مردم فکر کنند این مشکل حل شدنی نیست.

وی ادامه داد: اما سایر کشورها مشکلات این چنینی را اول با پذیرش وجود مشکل و سپس یافتن راه برون‌رفت حل کرده‌اند و براین اساس باید اذعان کنیم که در انتخابات دو دوره اخیر شاهد پایین آمدن تراز مشارکت به کمتر از ۵۰ درصد بودیم و این همان خواسته دشمن است و مشکل دیگر ناآرامی.ها و اعتراضات همراه با اغتشاشات از مهر گذشته بود.

رئیس شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی گفت: در این اغتشاشات همه دنیا با این خیال که کار جمهوری اسلامی تمام است، علیه ما به میدان آمدند اما مردم در تبریز، تهران، یاسوج و نقطه به نقطه کشور با حضور گسترده در یوم الله ۲۲ بهمن به همه این توهمات پاسخ دادند و نتیجه‌اش این شد که مکرون گفت ما بنای سرنگونی ایران را نداریم و عربستان خواهان ارتباط با ما شد و امارات، کویت، قطر، مصر و بسیاری دیگر نیز این زمزمه را تکرار می‌کنند.

مسؤولان به مردم ایران بسیار بدهکارند/ دشمن به دنبال کاهش مشارکت مردم در انتخابات است

وی تصریح کرد: مردم صحنه‌های این چنینی را بهم زدند و هرجا لازم بوده دینشان را به نظام و انقلاب ادا کرده‌اند اما مسؤولان بسیار به این مردم و کشور بدهکارند و در چنین شرایطی امسال رهبری زودتر از همه بر موضوع انتخابات تاکید کرده‌اند و چون ایشان صحنه‌ها و پشت‌پرده‌ها را رصد می‌کنند، می‌بینند دشمن به دنبال کاهش مشارکت مردم در انتخابات است.

به مقصد رسیدن جهت‌گیری درست دولت نیازمند استفاده از آدم‌های کاربلد است

وی بیان داشت: با وجود این ارتباط نزدیک و عدم اختلاف بین رئیس دولت و رهبری باید دقت داشت که به مقصد رسیدن جهت‌گیری درست دولت نیازمند نقشه راه برای کشورداری و استفاده از آدم‌های کاربلد است، بنابراین ضمن پیگیری این مطالبات از دولت، به دشمن می‌گوییم اگر برای اسلام و انقلاب ما کمین کرده‌اید، در جای لازم به دهان شما می‌زنیم.

انتخابات هم حق است و هم تکلیف/ مشکلات ما هیچ ارتباطی به دشمن ندارد

وزیر اسبق امور خارجه ادامه داد: به فرمایش مقام معظم رهبری انتخابات هم حق است و هم تکلیف و باید آن را پرشور برگزار کنیم و همزمان مطالبات‌مان را نیز پیگیری کنیم چون مشکلات ما هیچ ارتباطی به دشمن ندارد و در همین راستا شورای وحدت هم با بررسی نماینده‌های فعلی مجلس همچنین رصد نامزدهای هر یک از استان‌ها و حوزه.های انتخابیه نسبت به ارائه نظر و لیست برای انتخابات اسفند اقدام خواهد کرد.

پایان پیام/ ۶۰۰۳۶/س

بیشتر بخوانید