تهدید مدودف درباره قطع شبکه کابلی دشمنان در کف اقیانوس

تهدید مدودف درباره قطع شبکه کابلی دشمنان در کف اقیانوسنایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه با بیان اینکه مرز شرقی اوکراین باید از شهر لِویو شروع شود، دشمنان مسکو را به قطع شبکه اتصالات کابلی در کف اقیانوس تهدید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبر ساز، «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت ملی روسیه امروز (چهارشنبه) دشمنان این کشور را به قطع شبکه اتصالات و ارتباطات کابلی در کف اقیانوس تهدید کرد.

مدودف طی بیانیه‌ای ضمن اشاره به اقدام کشورهای غربی در تخریب خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به «نورد استریم ۱»، گفت دلیلی وجود ندارد که مسکو هم شبکه کابلی دشمن در اقیانوس‌ها را قطع نکند.

رئیس جمهور سابق روسیه که طی ماه‌های اخیر مواضع تندی علیه اوکراین و کشورهای غربی گرفته، پیشتر نیز با بیان اینکه کی‌یف و غرب آرزوی محو شدن کشورش را دارند، تهدید کرده بود استیصال غرب ممکن است به قیمت جان «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین تمام شود. ( جزئیات بیشتر )

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، مدودف در این‌باره توضیح داد: «با توجه به اثبات‌شدن همدستی کشورهای غربی در تخریب نورد استریم، پس ما هیچ محدودیتی، حتی اخلاقی، برای خودداری از تخریب ارتباطات کابلی دشمنانمان در امتداد کف اقیانوس نداریم».

این مقام روس درباره اظهارات «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه مبنی بر لزوم ایجاد یک منطقه حائل در مرز اوکراین-روسیه، گفت که این منطقه حائل باید تا شهر «لِویو» واقع در غرب اوکراین را شامل شود.

اوکراین از چند ماه پیش ادعا کرده قصد دارد با استفاده از تانک، خودروهای زرهی و دیگر سلاح‌های اهدایی غرب ضد حمله‌ای را برای بازپس‌گیری برخی از اراضی که به تصرف روسیه درآمده‌اند آغاز کند. در حالی که کارشناسان مسائل نظامی می‌گویند به نظر نمی‌رسد ضدحمله اوکراین به گونه‌ای باشد که بتواند تغییری در محاسبات روسیه در جنگ ایجاد کند مقام‌های کی‌یف ادعا می‌کنند این عملیات پیروزی مورد نیاز برای پیوستن به ناتو را اعطا خواهد کرد.

طبق این گزارش، مدودف اظهار داشت: «با توجه به تصمیمات خصمانه [غرب] برای ارائه تسلیحات دوربرد به رژیم کی‌یف، چنین منطقه‌ای باید از مرزهای لِویو عبور کند تا نقش دفاعی واقعی داشته باشد».

به نوشته اسپوتنیک، وی در ادامه تاکید کرد که مرزهای شرقی جدید اوکراین از شهر لِویو شروع خواهد شد؛ این بدان معنی است که تقریبا بیش از ۸۰ درصد اوکراین منطقه حائل خواهد شد و برخی تحلیلگران این اظهارات را به معنای تمایل روسیه برای تصرف «کی‌یف» می‌دانند.

پیش از این پوتین ضمن اشاره به حملات موشکی و توپخانه‌ای نیروهای مسلح کی‌یف به خاک فدراسیون روسیه، گفته بود که برای جلوگیری از تکرار این حملات، احتمال دارد که مسکو ایجاد منطقه حائل در شرق اوکراین را در نظر بگیرد.

پایان پیام/م

بیشتر بخوانید