آغاز فعالیت گشت‌ شناسایی خانه‌های خالی از پردیس/ عدم دریافت کد رهگیری توسط مشاوران املاک تخلف است

آغاز فعالیت گشت‌ شناسایی خانه‌های خالی از پردیس/ عدم دریافت کد رهگیری توسط مشاوران املاک تخلف استمشاور وزیر راه و شهرسازی با حضور در شهرستان پردیس گشت شناسایی خانه‌های خالی را از این شهرستان آغاز کرد.

به گزارش خبر ساز از پردیس، سید جواد سادات فیرزنی مشاور وزیر راه و شهرسازی به همراه تعدادی از مسئولان استانی و شهرستانی، گشت شناسایی خانه‌های خالی در پردیس آغاز شد.

طی این بازدید مسوولان درخصوص خانه‌های خالی و نحوه تعیین اجاره بهاء تحقیقات کرده و مقرر شد اقدامات لازم برای تعیین و تکلیف این موارد صورت بگیرد.

مشاور مسکن وزیر راه و شهرسازی طی بازدید از کارگزاری مسکن مهر پردیس و املاک این شهر در جمع خبرنگاران از آغاز فعالیت گشت‌های شناسایی خانه‌های خالی خبر داد و اظهار کرد: در تهران و شهر‌های اقماری از جمله پردیس گشت‌های نظارتی آغاز شده است.

وی گفت: محور نخست این بسته، سرعت بخشی به کشف خانه‌های خالی بر پایه قانون مالیات بر خانه‌های خالی می‌باشد.

به گزارش فارس، سید جواد سادات فیرزنی مشاور مسکن وزیر راه و شهرسازی روز گذشته گفته بود: در ابتدا دو شهر جدید پردیس، پرند و در گام بعدی شهر جدید هشتگرد از نظر شناسایی خانه‌های خالی مورد بازدید گشت‌ها قرار خواهند گرفت.

وی همچنین ادامه داد: در کلان‌شهرها نیز در ابتدا در تهران و سپس سایر کلان‌شهرها، گشت‌های شناسایی خانه‌های خالی فعال خواهند شد، در این گشت‌ها نمایندگان اصناف و سازمان امور مالیاتی حضور دارند تا تخلفات را بررسی و اعلام نظر کنند.

لزوم دریافت کد رهگیری توسط بنگاه‌های معاملاتی

مشاور مسکن وزیر راه و شهرسازی مهمترین تخلفات احتمالی بنگاه‌های معاملات املاک را نداشتن مجوز و همچنین عدم ارایه کد رهگیری برشمرد و افزود: بر اساس ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن، بنگاه های مشاور املاک و موجران و مالکان مکلف به دریافت کد رهگیری از سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات هستند. بنابراین معاملات خرید و فروش و اجاره باید دارای کد رهگیری باشند و این موضوع الزام قانونی دارد. عدم دریافت کد رهگیری توسط مشاوران املاک مصداق تخلف از قانون نظام صنفی عرضه خارج از شبکه است.

پایان پیام/۶۷۰۱۶/

بیشتر بخوانید