اهدای اعضای مرد 40 ساله کردستانی به 3 نفر زندگی دوباره بخشید

اهدای اعضای یک مرد 40 ساله کردستانی به عنوان ششمین اهدای عضو در سال جاری در کردستان جان چند نفر را از مرگ حتمی نجات داد.

شیدا خیرالهی، رئیس واحد شناسائی و پیوند اعضای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج از ششمین اهدای عضو در سال جاری در کردستان خبر داد و گفت: با این کار نوع دوستانه جان چند نفر از مرگ حتمی نجات یافت.

وی افزود: سیدحسام صیدمحمدی ۴۰ ساله اهل و ساکن روستای ننله سنندج که بر اثر ترومای ناشی از تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، 2 روز پیش برای انتقال اعضای او به بیمارستان سینای تهران اعزام شد.

رئیس واحد شناسائی و پیوند اعضای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان اذعان داشت: کلیه‌ها و کبد جانبخش این شهروند کردستانی به سه بیمار منتظر عضو زندگی دوباره بخشید.

خیراللهی افزود: جانبخش سیدحسام صیدمحمدی در بخش آی‌سی‌یو ( بخش مراقبت‌های ویژه) شماره یک بیمارستان کوثر سنندج بستری و پس از تایید مرگ مغزی توسط پزشکان مورد تائید وزارت بهداشت، توسط تیم حاذق این بیمارستان کار جداسازی اعضای بدن انجام شد.

وی ضمن قدردانی از همکاری خانواده جانبخش صیدمحمدی و تلاش و زحمات شبانه‌روزی همکاران بیمارستان کوثر، اضافه کرد: جسد این جانبخش عزیز دیروز به روستای ننله سنندج انتقال یافت و به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/2330/70

بیشتر بخوانید