ادارات نسبت به تعهد کردستان در رشد ۸ درصدی اقتصاد تلاش کنند

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با اشاره به تعهد و تکلیف استان در تحقق رشد 8 درصدی اقتصاد در سالجاری، عنوان کرد: موضوع مهم در رشد اقتصادی ناشی از رشد بهره‌وری است، دستگاه‌ها باید برش استانی خود در این حوزه را از دستگاه و سازمان‌های مربوطه کشوری بگیرند.

به گزارش خبر ساز از سنندج، ارسلان ازهاری در شورای برنامه ریزی استان کردستان اظهار کرد: سهم استان از بودجه ۲۶ هزار میلیارد ریال است که ۱۸ هزار میلیارد ریال اعتبارت تملک دارایی و سرمایه‌ای، ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبارات اختصاصی برخی دستگاه‌ها و یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال نیز اعتبارات هزینه‌ای است.

وی با بیان اینکه اعتبارات هزینه‌ای استان در سال‌جاری نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد است، گفت: تملک‌دارایی ۲۷ درصد، اختصاصی دستگاه‌ها ۲۵ درصد و در مجموع ۲۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان بر لزوم تخصیص اعتبارات با توجه به نیازها و اولویت‌ها در شهرستان‌ها تاکید کرد و افزود: باید از مجموع اعتبارات سهم استان، ۱۰ درصد به شرکت‌های دانش بنیان و ۵ تا ۸ درصد برای اجرای طرح های هادی، ۲۰ درصد کمک‌های فنی و اعتباری برای رونق تولید و ۵ درصد به صندوق حمایت از کشاورزی اختصاص یابد.

ازهاری گفت: اعتبارات جاری امسال در مجموع ۷۴۴ میلیارد تومان و در سایر ۱۹۵ میلیارد تومان است که براساس دستورالعمل بین دستگاه‌ها توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای قانون بودجه چند موضوع از جمله الزاماتی که برای برخی از دستگاه‌ها در نظر گرفته شده، ضوابط اجرایی و دستورالعمل بودجه که لازم‌الاجرا است باید مورد توجه قرار گیرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان در خصوص اعتبارات پژوهشی هم اظهار کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعتباری برای پژوهش‌هایی که تنها در قفسه‌های کتابخانه‌ها می‌مانند ندارد.

ازهاری با تاکید براینکه باید از تمام ظرفیت‌های استان در بحث اعتبارات پژوهشی استفاده شود، گفت: همه دستگاه‌ها در این خصوص باید ببر اساس دستورالعمل که امسال ابلاغ شده است و لازم‌الاجرا است عمل کنند.

وی با بیان اینکه پژوهش‌ها باید با توجه به نیازهای استان انجام شود، گفت: طرح دستگاه‌های اجرایی در کارگروه شورای برنامه ریزی باید اثربخشی طرح‌های پژوهشی اجرا شده خود را توضیح دهند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان افزود: 50 تا 60 درصد از طرح‌های پژوهشی موجود در قفسه کتابخانه‌های ادارات دردی از مشکلات دوا نمی‌کند.

ازهاری خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی در انجام طرح‌های پژوهشی باید طرح‌های پژوهشی کاربردی، مرتبط به مسائل کلان و دانش بنیان بودن و اینکه بتواند درد و گره‌ای از مشکلات استان باز کند را مدنظر قرار دهند.

وی با تاکید براینکه یک ریال از اعتبارات پژوهشی را جابجا نمی‌کنیم، اذعان کرد: هر دستگاهی که نتواند این اعتبار را بهینه جذب کند اعلام خواهیم کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان افزود: با توجه به مبتنی بودن اعتبار بر عملکرد همه دستگاه‌ها باید ظرف 2 ماه آینده عملکرد خود را به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعلام کنند وگرنه اعتبارات سایر را به آنها اختصاص نخواهیم داد.

وی با اشاره به تعهد و تکلیف استان در تحقق رشد 8 درصدی اقتصاد در سالجاری، عنوان کرد: موضوع مهم در رشد اقتصادی ناشی از رشد بهره‌وری است، دستگاه‌ها باید برش استانی خود در این حوزه را از دستگاه و سازمان‌های مربوطه کشوری بگیرند.

وی افزود: در طول سال اعتبارات هزینه‌ای به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود که انتظار داریم میزان اعتبار اختصاص یافته را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ابلاغ کنند.

انتهای پیام/2330/71

بیشتر بخوانید