حملات مرگبار تروریست‌های «الشباب» به شمال پایتخت سومالی

شاهدان عینی و مقام‌های سومالیایی روز پنجشنبه (امروز)، از تلفات حملات مرگبار تروریست‌های «الشباب» به یک شهر واقع در شمال پایتخت این کشور خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبر ساز، ناامنی‌ها در سومالی همچنان خبرساز است و گزارش‌های تازه از حملات مرگبار تروریست‌ها به شهر «بلد» این کشور حکایت دارد.

« رویترز » به نقل از منابع وابسته به پلیس سومالی و شاهدان عینی از حملات شدید تروریست‌های گروه «الشباب» به یک شهر این کشور خبر داد.

طبق این گزارش، «جنگجویان الشباب سومالی روز پنجشنبه به شهری در شمال موگادیشو پایتخت این کشور حمله کردند و در جریان نبرد با نیروهای امنیتی دولتی، حداقل هفت نفر را کشتند».

به گفته شاهدان عینی و پلیس سومالی، تروریست‌های الشباب توانستند نیروهای امنیتی دولتی را از یک پل در ورودی شهر «بلد» واقع در ۳۰ کیلومتری شمال پایتخت خارج کرده و وارد شهر شوند.

«حسن نور» یک شاهد عینی به رویترز گفت: «در مسجد بودیم و داشتیم نماز می‌خواندیم که تیراندازی شدیدی روی پل رخ داد. به این ترتیب الشباب شهر را تصرف کرد و بر سربازان در پل غلبه کرد».

وی افزود: «تعداد کمی از نیروهای پلیس در شهر وجود داشت. (پلیس) گم شده بودند. وقتی تیراندازی شروع شد، مردم به سمت خانه‌هایشان دویدند. من (از کشته شدگان این حمله) پنج سرباز و دو غیرنظامی زن را شمردم».

به گفته «فرح علی» یکی از مقام‌های ارشد پلیس سومالی، تروریست‌های الشباب بعد از این حمله، برای زمان کوتاهی در بلد ماندند و به دنبال آن، شهر را ترک کردند.

این مقام پلیس افزود، «من فکر می‌کنم که هشت نفر شامل تعدادی از سربازانمان کشته شدند».

الشباب که یکی از گروه‌های نزدیک به القاعده است، از سال ۲۰۰۸ در حال جنگ با دولت مرکزی است. طی سال‌های اخیر اعضای این گروه حملات مرگبار و مکرری به موگادیشو و دیگر نقاط کشور انجام داده‌اند.

انتهای پیام/ص

بیشتر بخوانید