وزرای کشور و راه و شهرسازی در محل حادثه قطار طبس حضور یافتند

استاندار خراسان‌جنوبی از حضور وزرای کشور و راه و شهرسازی برای بررسی ابعاد مختلف حادثه قطار مشهد - یزد و روند رسیدگی به مصدومان در محل حادثه خبر داد.

به گزارش خبر ساز از طبس، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی دقایقی پیش در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: باوجود مسافت ۹۵ کیلومتری محل وقوع حادثه تا مرکز شهرستان، اعضای ستاد بحران در همان ساعات اولیه بروز سانحه، در محل حضور پیدا کردند.

وی با بیان اینکه خدمات‌دهی به حادثه‌دیدگان این سانحه، بلافاصله شروع شده و بی‌وقفه ادامه داشته است، بیان داشت: سرعت عمل و وسعت خدمات سبب شده ۳-۴ ساعت بعد از وقوع حادثه، هیچ مصدوم و مسافری در صحنه باقی نماند.

استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه ارزیابی ابعاد و علل حادثه از اختیارات و وظایف مرکز بررسی سوانح راه‌آهن جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: در این حادثه از مجموع ۱۱ واگن قطار، ۸ واگن از ریل خارج و ۳ واگن به طور کامل واژگون شده و مصدوم شدن و فوت شماری از مسافران را به همراه داشته است.

قناعت اظهار داشت: از سه واگن واژگون شده، دو مورد با کمک جرثقیل بلند شده و تلاش‌ها برای جابه جایی واگن مانده همچنان ادامه دارد.

وی تأکید کرد: با حضور دو نفر از معاونین وزیر راه و شهرسازی در محل وقوع حادثه، احتمالاً تا شب این مسیر باز شده و فعالیت قطار «مشهد- یزد» از سر گرفته می‌شود.

استاندار خراسان‌جنوبی ضمن تشریح خدمات ارائه شده به مصدومان حادثه و مسافران این قطار، تصریح کرد: با قطاری که پیش‌بینی شد، مسافران به طبس منتقل شده و از آن جا به وسیله اتوبوس به یزد عزیمت کردند.

قناعت از حضور بالگردهای اورژانس خراسان‌رضوی، یزد و خراسان‌جنوبی در محل وقوع حادثه خبر داد و خاطرنشان کرد: خدمات درمانی مناسب به مصدومان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان رضوی و یزد هم برای ارائه کمک‌های درمانی اعلام آمادگی نموده‌اند، افزود: زیر واگن‌هایی که هنوز واژگون هستند احتمال یافتن افراد مصدوم و یا فوتی به صورت محدود وجود دارد.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب

بیشتر بخوانید