ترور پزشک و پرستار و دانشجو در ایران

منافقین که در دهه 60 معلوم شد مردم ایران اصلا طرفدارشان نیستند، شروع کردند به ترور «هر فرد مشکوک که خودش یا خانواده‌اش طرفدار نظام» بود. همه را هم می‌کشتند؛ از پزشک و پرستار گرفته تا معلم و محصل و دانشجو.

گروه تاریخ خبر ساز: در دهه ۶۰ فقط منافقین نبودند که مردم را ترور می‌کردند و این‌ها هم بودند: «هزاران ایرانی در اقدامات تروریستی که توسط گروهک‌های منافقین، کومله، رزگاری(رستگاری)، دمکرات، پیکار، چریک‌های فدایی خلق (اقلیت) و اتحادیه کمونیست‌های ایران انجام شد جانشان را از دست دادند».

اما منافقین قاتلان درجه‌یک بودند و بیش از ۱۲ هزار نفر را ترور کردند. به جایگاه شغلی و تحصیلی و تخصصی افراد هم کاری نداشتند و دستورالعملشان به واحدهای ترور این بود: «برای اعدام مزدوران خودفروخته‌ای که تحت پوشش‌های مختلف شغلی در مناطق مختلف، خود را با محیط هم‌رنگ ساخته و مراکز جاسوسی و کسب اطلاعات دایر کرده‌اند، واحدهای ترور بر اساس یک طرح مناسب عملیاتی اقدام کنند».

نتیجه هم اینکه همه اقشار جامعه را درگیر ترور و کشتار کردند و بخشی از کارنامه ترور منافقین در ایران این شد: «در سال ۱۳۶۷ در مجموع بیش از ۱۵۰۰ نفر ترور شدند که ۴۶۶ نفر از این شهدا از اعضای سپاه پاسداران و ۲۹ شهید هم متعلق به نیروی انتظامی بوده‌اند.

همچنین ۳۹۵ تن از این شهدا سرباز بوده‌اند و ۱۵۶ شهید دانشجو، دانش‌آموز و معلم بودند. ۵ شهید پزشک، پرستار و امدادگر، ۱۵۹ شهید کارگر، کشاورز و دامدار و ۴۵ شهید کارمند بودند».

پایان پیام/

بیشتر بخوانید