گروسی: استفاده از سلاح اتمی در جنگ اوکراین هرگز نباید اتفاق بیافتد

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد که جنگ اتمی در اوکراین هرگز نباید رخ دهد.

به گزارش گروه بین الملل خبر ساز، «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز ابراز امیدواری کرد که از سلاحهای اتمی در جنگ اوکراین استفاده نشود.

وی در پاسخ به اظهارات «دیمیتری مدودوف» معاون رئیس شورای امنیت روسیه که گفته بود کشورهای هسته‌ای در جنگ اوکراین درگیر هستند گفت: جنگ اتمی هیچ برنده‌ای ندارد و نباید اتفاق بیافتد.

وی افزود: من درباره اظهارات مقامات ارشد دیگر کشورها قضاوت نمی‌کنم، اما امیدوارم که در کشمکشهای اوکراین هرگز استفاده از سلاحهای اتمی رخ ندهد.

دیمیتری مدودوف در واکنش به اظهارات مقامات غربی در نشست داووس در سوئیس که گفته‌اند «روسیه باید در اوکراین شکست بخورد» در یک پست تلگرامی نوشت: قدرتهای هسته‌ای در جنگهایی که آینده آنها به آن بستگی دارد شکست نمی‌خورند و این باید برای هر سیاستمدار غربی واضح باشد.

وی تاکید کرد، به ذهن سیاستمداران غربی نمی‌رسد که واضح ترین نتیجه‌ای که می‌شود گرفت این است که شکست یک قدرت هسته‌ای در یک جنگ متعارف می‌تواند ماشه یک جنگ اتمی را بکشد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به این اظهارات تاکید کرد که حرفهای مدودیف کاملا با دکترین اتمی روسیه همخوانی دارد.

پسکوف گفته، دکترین اتمی روسیه را بخوانید. چیزی برخلاف آن گفته نشده است.

پایان پیام/م

بیشتر بخوانید