برآورده شدن آرزوی کودکی که می‌خواست پدرش را به کربلا ببرد فیلم

یکی از مسئولان کمیته امداد کرمانشاه می‌گوید: سال گذشته برای سرکشی به یکی از مددجویان به خانه‌شان رفتیم. از پسر او پرسیدیم می‌خواهی چکاره شوی؟ گفت: می‌خواهم خلبان شوم تا پدرم را با هواپیما به کربلا ببرم. ما این آرزو را با کمک مردم محقق کردیم.

به گزارش گروه حج و زیارت خبر ساز، حمزه شریفی یکی از مسئولان کمیته امداد امام خمینی که در مرز خسروی مستقر شده است، در گفت‌و‌گو با فارس می‌گوید: مکانی را از آموزش و پرورش گرفته‌ایم تا در مدت ایام اربعین به زوار زیر پوشش کمیته امداد سراسر کشور که برای پیاده‌روی اربعین می‌روند، خدمات رسانی کنیم.

وی می‌گوید: کمیته امام خمینی(ره) در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی به کارمندان خود برای سفر به عتبات، مبلغ ۵ میلیون وام می‌دهد و همچنین آنها با ۷ روز مرخصی تشویقی می‌توانند عازم کربلا شوند. به مددجویانمان نیز یک میلیون وام بلاعوض می‌دهیم و ۵ میلیون وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌کنیم.

شریفی همچنین تأیید کرد مددجویانی که در برگشت از این سفر معنوی با مشکلات مالی مواجه شده باشند، در پرداخت هزینه بلیت برگشت به آنها کمک خواهیم کرد. به عنوان مثال اگر بلیتشان ۳۰۰ هزار تومان باشد ما ۵۰۰ هزار تومان به عنوان کمک راه، به آنها تقدیم می‌کنیم.

وی به خاطره‌ای از سال گذشته اشاره می‌کند و می‌گوید: پارسال برای سرکشی به یکی از مددجویانمان به خانه‌شان رفتیم. از پسرش که نام علی داشت، پرسیدیم می‌خواهی در آینده چکاره شوی؟ گفت: می‌خواهم خلبان شوم تا پدرم را با هواپیما به نجف و کربلا ببرم. آخر او آرزوی رفتن به آنجا را دارد.

این مسئول کمیته امداد ادامه می‌دهد: وقتی از خانه‌شان آمدیم، تصمیم گرفتیم شرایطی فراهم کنیم تا آنها به این سفر بروند. الحمدلله هزینه هم جور شد و همراه کاروانی عازم شدند. البته به علت معلولیت پدر امکان شرکت در پیاده روی اربعین نبود و بعد از این ایام به کربلا رفتند. جالب است وقتی برگشتند سال بعد خدا فرزند دیگری به آنها عنایت کرد که نامش را به عشق امام حسین(ع) انتخاب کردند و گذاشتند حسین.

وی افزود: این بچه بعد از ۱۰ ماه به بیماری‌ای دچار شد که دکترها گفتند احتمال زیاد سرطان مغز استخوان است. او با ما تماس گرفت و گریان موضوع را مطرح کرد و گفت: چه کنم؟ گفتیم کمی از تربت کربلا را در آب حل کنید و هفتاد حمد به آن بخوانید. این پدر همین کار را کرد و الحمدلله پس از مراجعه به پزشک متوجه شدند بدن در سلامت کامل است.

فیلم بیان خاطره این مسئول کمیته امداد را تماشا کنید:

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید