تحصیل ۲۷۰ هزار دانشجو در مراکز علمی کاربردی کشور

معاون آموزشی و قائم مقام دانشگاه جامع عملی کاربردی کشور گفت: هم اکنون حدود ۲۷۰ هزار دانشجو در مراکز علمی کاربردی کشور تحصیل و بیش از ۷۰ درصد از دانشجویان این دانشگاه بعد از فارغ‌التحصیلی به اشتغال پایدار دسترسی پیدا می‌کنند.

به گزارش خبر ساز از اردبیل به نقل از روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی استان اردبیل، اصغر کشتکار در مراسم تکریم و معارفه رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل، اظهار کرد: هم‌اکنون حدود ۲۷۰هزار دانشجو در مراکز علمی کاربردی کشور مشغول به تحصیل هستند و بیش از ۷۰ درصد از دانشجویان این دانشگاه بعد از فارغ‌التحصیلی به اشتغال پایدار دسترسی پیدا می‌کنند.

وی افزود: هدف دانشگاه علمی کاربردی تحویل افراد متخصص و آماده به جامعه است تا از این طریق بتواند دغدغه اشتغال فارغ‌التحصیلان را حل کند.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور تصریح کرد: دانشگاه علمی کاربردی به سمتی حرکت می‌کند که فارغ‌التحصیلانش هیچ نیازی به دوره‌های بدو خدمت یا ضمن خدمت نداشته باشند و بلافاصله پس از تحصیل آماده ورود به بازار کار شوند.

به گفته کشتکار برگزاری دوره‌های کوتاه مدت یک هفته‌ای تا یک ماهه نیز در جهت توانمندسازی و دادن تخصص به افراد جویای کار از جمله اهداف دیگر این دانشگاه است که با هدف ایجاد اشتغال پایدار انجام می‌شود.

وی بیان کرد: دانشگاه علمی کاربردی با دادن وام زمینه‌سازی برای کار دانشجویی و مشاوره دانشجویی، از دانشجویان حتی پس از فارغ‌التحصیلی حمایت می‌کند.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی به مدرک‌گرایی اعتقادی ندارد، اضافه کرد: در این دانشگاه به آموزش‌ها به صورت توسعه کیفی، هدفمند، پایدار، داخلی و بین‌المللی توجه شده و پیشرفت، ارتقا و ایجاد مشاغل دانش‌بنیان و مهارت محور مدنظر است.

کشتکار با اشاره به اینکه دانشجویان هم اکنون در ۵۷۰ مرکز علمی کاربردی در نقاط مختلف کشور در حال تحصیل هستند، افزود: این رقم در سال‌های گذشته بیش از هزار مرکز بود که به علت کیفیت پایین و مصوبه شورای عالی اداری مبنی بر عدم فعالیت مراکز وابسته به دولت هم اکنون به ۵۷۰ مرکز کاهش یافته است.

در این آیین از زحمات داریوش لطیفی تقدیر و تورج حسن‌زاده به‌عنوان سرپرست جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل معارفه شد.

انتهای پیام/3727/

بیشتر بخوانید