ارائه گزارش ماموریت و برنامه‌های حوزه فضا به شورایعالی فضایی/ از پیشرفت پایگاه فضایی چابهار تا اهداف افق 1410

رئیس سازمان فضایی ایران گفت:‌ نخستین جلسه شورایعالی فضایی چند تکلیف مهم داشت که در دومین جلسه این شورا گزارش آنها باید به رئیس جمهوری و اعضای شورا ارائه شود.

حسن سالاریه رئیس سازمان فضایی ایران در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبر ساز در پاسخ به این سوال که در جلسه آینده شورای عالی فضایی چه موضوعاتی برای طرح و بررسی دارای اولویت است؟ اظهارداشت:‌ یکی از مصوبات مهم شورای عالی فضایی بازنگری برنامه 10 ساله فضایی بود که این موضوع به انتها رسیده است و باید گزارش آن به کمیسیون شورا و پس از آن شورای عالی فضایی ارائه شود تا به تصویب برسد.

وی ادامه داد: بحث تکمیل پروژه های فضایی از مصوبات مهم جلسه اول شورای عالی فضایی در دولت سیزدهم بود که مسوولیت پیگیری و نظارت بر اجرای آن بر عهده سازمان فضایی ایران است و بخشی از ماموریت هایی بوده که به طور مرتب در حال پیگیری است و باید گزارش آن به شورای عالی فضایی ارائه شود.

به گفته وی،‌ بحث های دیگری از جمله گزارش پیشرفت پایگاه فضایی چابهار هم وجود دارد که گزارش آن ارایه خواهد شد و تکالیف جدیدی هم از سمت شورا به سازمان ابلاغ خواهد می شود.

وی درباره پیش بینی برنامه 10 ساله فضایی، اظهارداشت:‌ برنامه اصلاحی مربوط به افق ۱۴۰۱ تا ۱۴۱۰ است که به نوعی بازنگری و تکمیل برنامه دوم فضایی کشور است. قرار است گزارشی در این باره به آقای رئیس جمهور و دیگر اعضای شورا ارائه شود.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید