تحلیل وزن به وزن مسابقات جهانی کشتی آزاد| رقابت سنگین‌وزن‌ها با طعم انتقام/دفاع زارع از تاج قهرمانی؟

مسابقات جهانی کشتی آزاد در سنگین وزن در حالی پیگیری می‌شود که حریف گرجی زارع به دنبال انتقام است.

به گزارش خبر ساز، آخرین وزن مسابقات جهانی کشتی آزاد که یک سایت آمریکایی در خصوص آن تحلیل انجام داده 125 کیلوگرم است؛ وزنی که هایدن زیلمر نماینده سنگین وزن آمریکا مقابل مدعیانی قرار می گیرد که مدال المپیک و جهان را در کارنامه دارند. سیدبندی مسابقات جهانی اعلام شد و جنو پتریاشویلی، طاها آکگول و امیرحسین زارع اول تا سوم هستند. این احتمال وجود دارد در مسابقات جهانی بلگراد که از 19 شهریور آغاز می شود، زارع در نیمه نهایی با طاها آکگول دارنده 3 مدال جهان روبه رو شود. جنو پتریاشویلی دارنده مدال المپیک و جهان در طرف دیگر جدول قرار می گیرد و نماینده آمریکا نیز به صورت تصادفی در جدول خواهد بود.

سیدبندی:

جنو پتریاشویلی
طاها آکگول
امیرحسین زارع
مونختور
کودینوویچ
رابرت باران
ژای دنگ
دسی

بهترین کشتی‌گیران: طاها آکگو، جنو پتریاشویلی، امیرحسین زارع

امیرحسین زارع در سال 2021 پس از کسب برنز المپیک و طلای جهان در اسلو، سال موفقیت آمیزی داشت. اگرچه زارع در نیمه نهایی المپیک با نتیجه 6 بر 3 مغلوب جنو پتریاشویلی شد اما در مسابقات جهانی با برتری 9 بر 2 مقابل همین حریف در فینال جهانی انتقام گرفت. زارع در نیمه نهایی طاها آکگول را شکست داد. وی با 21 سال سن به نظر می رسد که آماده است تا هر زمانی که بخواهد عنوان قهرمانی سنگین وزن را کسب کند. به نظر می رسد این کشتی گیر ایرانی در مسابقات رنکینگ دار قزاقستان کمی آسیب پذیر بود، حالا باید دید پس از 8 ماه تعطیلی این نقص از بین خواهد رفت و این جوان ایرانی می تواند از تاج قهرمانی خود در بلگراد دفاع کند یا خیر؟

جنو پتریاشویلی قهرمان 3 دوره جهان، کمتر از یک ثانیه با قهرمانی المپیک فاصله داشت تا اینکه گیبل استیوسون یکی از شگفت انگیزترین اتفاقات تاریخ را رقم زد. با وجود این شکست و باختی که نماینده گرجستان مقابل زارع در فینال جهانی داشت، پتریاشویلی همواره ثابت کرده که یکی از بهترین سنگین‌وزن‌های جهان در 10 سال گذشته است.

طاها آکگول هم یکی از مدعیان سنگین وزن برای کسب مدال طلای جهان است. آکگول سال گذشته برنز المپیک و جهان را به دست آورد و اخیراً در مسابقات قهرمانی اروپا جنو پتریاشویلی را شکست داد و دهمین عنوان قهرمانی خود را کسب کرد. این کشتی گیر ترک احتمالاً باید برای رسیدن به فینال در مرحله نیمه‌نهایی از زارع عبور کند. آکگول یک کهنه‌کار حیله‌گر است که می‌تواند هر کسی را در جهان در وزن 125 کیلوگرم شکست دهد.

مدعیان: مونختور از مغولستان، ژای دنگ از چین، رحیموف از ازبکستان، رابرت باران از لهستان، هایدن زیلمر از آمریکا و دسی از کانادا

به نظر می رسد این مدعیان برای کسب مدال برنز تلاش خواهند کرد که در صدر آنها مونختور از مغولستان قرار دارد که سال گذشته پس از باخت به جنو پتریاشویلی در دور اول، به مدال برنز جهان رسید. وی در المپیک توکیو هم عملکرد خوبی داشت اما به طاها آکگول و گیبل استیوسون نتیجه را واگذار کرد. او می تواند یک مدعی برای امیرحسین زارع و طاها آکگول باشد.

پیش‌بینی مدال:

بدون حضور استیوسون، امیرحسین زارع سال گذشته ثابت کرد بهترین کشتی گیر سنگین وزن است اما آیا او بعد از دوری طولانی مدت برای مسابقات امسال 100 درصد آماده است؟ این سوالی است که پاسخ آن قطعا در مسابقات جهانی صربستان مشخص خواهد شد. پتریاشویلی قبلاً ثابت کرده که می تواند زارع را شکست دهد و باید انگیزه بالایی برای انتقام پس از کسب مدال نقره در المپیک و جهان داشته باشد.

طلا: جنو پتریاشویلی

نقره: امیرحسین زارع

برنز: طاها آکگول و مونختور

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید