عربستان مانع حضور دیپلمات‌های صهیونیست در یک رویداد جهانی شد

عربستان مانع حضور دیپلمات‌های صهیونیست در یک رویداد جهانی شدعربستان سعودی به 2 دیپلمات صهیونیست اجازه شرکت در یک رویداد جهانی را که ولی‌عهد سعودی در آن حضور داشت، نداد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبر ساز، وبگاه صهیونیستی « والا »، ظهر امروز (جمعه)، خبر داد دو دیپلمات صهیونیست قصد داشته‌اند در یک رویداد جهانی در فرانسه که «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی در آن حضور داشته، شرکت کنند.

ولی‌عهد سعودی، روز جمعه هفته گذشته، به پاریس سفر کرد و با «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در کاخ الیزه دیدار داشت.

والا گزارش داد مقامات سعودی به دو دیپلمات صهیونیست اجازه حضور در کنفرانس «اکسپو۲۰۳۰» را نداده‌اند و نام آن‌ها در لحظه پایانی از لیست افراد دعوتی حذف شده است، به‌نحوی که این اقدام آن‌ها را در وضعیت خجالت‌آوری قرار داده است.

این وبگاه صهیونیستی در ادامه به نقل از این دو دیپلمات که اشاره‌ای نیز به نام آن‌ها نشده، عنوان کرد این اقدام ممکن است واکنش عربستان سعودی به سیاست‌های اخیر تل‌آویو در قبال فلسطین و اقدامات‌ تنش‌زای این رژیم در کرانه باختری به‌ویژه در شهر جنین باشد.

نظامیان رژیم صهیونیستی، چهار روز پیش، با یورش به شهر جنین (شمال کرانه باختری) ۵ فلسطینی را شهید و ۹۱ نفر دیگر را مجروح کردند.

وزارت خارجه عربستان سعودی در واکنش به این عملیات، تشدید حملات رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین و کارشکنی‌های این رژیم در شهر جِنین را محکوم کرد.

رسانه‌های صهیونیستی همواره در تلاش هستند تا این طور جلوه دهند کشورهای عربی و مسلمان به دنبال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند‌، ازاین‌رو مقامات صهیونیست و رسانه‌های وابسته به تل‌آویو اظهارات مبهمی درباره عادی‌سازی روابط کشورهای مسلمان و رژیم صهیونیستی بیان می‌کنند، گویی مذاکراتی محرمانه در این زمینه در جریان است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، دیروز (پنجشنبه)، در اظهاراتی در ارتباط با عادی‌سازی روابط ریاض و تل‌آویو گفت بهتر است مسئله عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی به صورت محرمانه باقی بماند.

عربستان سعودی همواره تاکید دارد که بدون حل مسئله فلسطین، عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی امکان پذیر نخواهد بود.

پایان پیام/

بیشتر بخوانید