دادستان تهران: موجبات آزادی دو هزار و ۹۴۳ زندانی فراهم شد

دادستان تهران: موجبات آزادی دو هزار و ۹۴۳ زندانی فراهم شددادستان عمومی و انقلاب تهران در بازدید از کانون اصلاح و تربیت تهران، از آزادی دو هزار و ۹۴۳ زندانی خبر داد.

به گزارش خبر ساز از تهران، علی صالحی، دادستان عمومی و انقلاب تهران همراه معاونان خود، ظهر امروز از کانون اصلاح و تربیت تهران بازدید کرد.

دادستان تهران در ابتدا از بخش دختران این کانون بازدید و با مددجویان اندرزگاه گفت‌وگو کرد، وی سپس از چهار اندرزگاه پسرانه این کانون نیز بازدید و با نوجوانان و مددکاران کانون گفت‌وگو کرد.

علی صالحی در حاشیه این بازدید، ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه و تسلیت ایام سالگرد درگذشت شهید بهشتی معمار بزرگ دستگاه قضا اظهار کرد: براساس سیاست‌های ابلاغی رئیس قوه قضاییه و تکالیف قانونی که داریم، بازدید‌هایی را در سراسر استان تهران به صورت مدون، با برنامه‌ریزی و هدفمند دنبال می‌کنیم.

وی افزود: این بازدید‌ها به صورت هدفمند و مستمر از سوی قضات دادسراها، دادگاه‌ها و دادگاه‌های تجدیدنظر و قضات اجرای احکام انجام می‌شود و بنده نیز به صورت ماهیانه با حضور در زندان‌های استان به صورت چهره به چهره با مددجویان دیدار دارم.

دادستان تهران گفت: امروز به اتفاق ۱۳۵ نفر از قضات، از زندان‌های استان تهران بازدید کردیم که در جریان آن با ۶ هزار و ۷۵۰ نفر از زندانیان زندان‌های تهران ملاقات چهره به چهره صورت گرفت.

صالحی خاطرنشان کرد: تعداد ۷۵ نفر از زندانیان بر اساس ماده ۲۰۰ آیین نامه سازمان زندان‌ها آزاد شدند و ۱۴ نفر از زندانیان بی بضاعت محکومان مالی، دیه و رد مال نیز با کمک خیرین آزاد شدند.

وی با اشاره به اینکه به هزار و ۶۵۰ نفر از زندانیان به مناسبت هفته قوه قضاییه مرخصی اعطا شد، افزود: با درخواست اشتغال به کار ۳۴۵ نفر و ادغام احکام ۷۵ نفر موافقت شد.

دادستان تهران ادامه داد: با امکان درخواست انتقال به زندان نیمه باز ۲۵۵ نفر و با درخواست تعیین تکلیف ردمال ۳۵ نفر نیز موافقت گردید.

صالحی با تشریح دیگر برنامه‌های دادستانی تهران گفت: ۵۳۵ نفر از محکومان مالی، دیه و ردمال به شورای حل اختلاف جهت سازش معرفی شدند و برای تعداد ۱۷۵ نفر دستور تسریع در رسیدگی و صدور قرار نهایی صادر شد که با درخواست آزادی مشروط ۱۵۵ نفر و با درخواست تعلیق اجرای مجازات ۱۴۵ نفر نیز موافقت شد.

وی عنوان کرد: با درخواست نظام نیمه آزادی تحت نظارت سامانه الکترونیکی (پابند) ۲۲۵ نفر و با درخواست انتقال به محل اقامت ۱۳۷ نفر موافقت شد و ۳۷۵ نفر مورد عفو موردی قرار گرفتند.

دادستان تهران با اشاره به اینکه تعداد هزار و ۲۱۲ نفر از زندانیان در استان تهران در هفته قوه از نهاد‌های ارفاقی استفاده کردند، افزود: نهاد‌های ارفاقی شامل حال مجرمان جرایم خشن و سنگین نمی‌شود.

دادستان تهران یادآور شد: پیگیری شورای حل اختلاف مستقر در زندان‌ها، مددکاران و قضات ناظر، ۲ هزار و ۹۴۳ نفر از محل اعتبارات از خیرین، ستاد دیه، انجمن حمایت از زندانیان و اداره کل زندان‌های استان تهران مقدمات آزادی فراهم و به جمع خانواده خود بازگشته اند.

صالحی در پایان گفت: با شناسایی خانواده زندانیان نیازمند در سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۱ هزار سبدکالا به ارزش هرسبد، بیش از ۲ میلیون تومان به خانواده زندانیان آبرومند اهدا شد.

پایان پیام/

بیشتر بخوانید