تیرانداز: سفید‌نمایی به همان اندازه سیاه‌نمایی در اخبار برای جامعه مخرب است

تیرانداز: سفید‌نمایی به همان اندازه سیاه‌نمایی در اخبار برای جامعه مخرب استمدیرعامل خبر ساز گفت: سفیدنمایی و سیاه‌نمایی هر 2 آفت رسانه هستند و نگاه سفید و سیاه به خبر و انتشار آن، صداقت رسانه را در بین مردم و مخاطبان از بین می‌برد.

به گزارش خبر ساز از گرگان، پیام تیرانداز در نشست صمیمی با خبرنگاران خبر ساز در استان گلستان، اظهار کرد: رسانه نقش مهمی در حرکت یک جامعه دارد و می‌تواند با انتشار درست و حرفه ای اخبار در جامعه ایجاد انگیزه و حرکت کند یا با نگاه بدبینانه، یاس و نومیدی را به مخاطبان منتقل کند. یعنی بخش مهمی از انگیزه یا نومیدی یک جامعه در دستان خبرنگاران و رسانه است.

مدیرعامل خبر ساز ایجاد حرکت و انگیزه در مخاطب را به عنوان یک شاخص کلیدی در انتشار "خبر خوب" دانست و افزود: خبرنگار و رسانه‌ای موفق است که بتواند با سرعت، دقت، صداقت و جامعیت، اخبار خود را به مخاطب هدف برساند.

وی با اشاره به اینکه سفیدنمایی به اندازه سیاه‌نمایی در انتشار یک خبر اثر منفی دارد، خاطرنشان کرد: سفیدنمایی و سیاه‌نمایی هر 2 آفت رسانه هستند و نگاه سفید و سیاه به خبر و انتشار آن، انگیزه لازم در جامعه را برای حرکت و رفع مشکلات کند خواهد کرد.

تیرانداز ادامه داد: یک رسانه، خبرنگار و فعال رسانه ای باید با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود و ابزار کار خود ـ که قلم، دوربین و هوش رسانه‌ای است ـ در انتقال اخبار به مخاطب تلاش کند و مشکلات و مسائل جامعه را با ارائه راهکار به گونه‌ای مطرح کند تا مخاطبان با مطالعه خبر علاوه بر پی بردن به مشکل، برای حل و رفع آن انگیزه پیدا کنند.

مدیرعامل خبر ساز با اشاره به حجم و تنوع توطئه‌های مختلف از سوی دشمنان نسبت به مردم و نظام جمهوری اسلامی ادامه داد: هیچ کشوری به اندازه ایران درگیر دشمنان مختلف و توطئه‌های گوناگون آنها نبوده و این حجم از درگیری، انرژی زیادی را از یک کشور، مسؤولان و مردم آن می گیرد و البته همین امر باعث می شود مردم و مدیران کشور روز به روز قوی تر شوند.

وی تصریح کرد: نحوه بیان و مطرح کردن مشکلات جامعه از سوی رسانه نکته مهمی است که باید با ظرافت و دقت فراوان انجام گیرد تا بیان مشکل، خود ایجاد مشکل نکند و در این مسیر علاوه بر بیان دستاوردها، ظرفیت‌ها و فعالیت‌های انجام شده، مشکلات کشور نیز با ارائه راهکار مطرح شود.

تیرانداز گفت: برخی مسؤولان هم گاهی با ملاحظات خودساخته یا عدم شجاعت در بیان، عملاً به تشدید مشکل کمک می کنند و اینجاست که رسانه با خط‌شکنی و تاثیرگذاری بر جامعه و انتشار خبر، با ظرافت و دقت در این مسیر به حل مسئله کمک می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به احترام و اولویت مخاطب در خبر ساز بیان کرد: «مخاطب» نکته کلیدی کار رسانه ای است و در فضایی که رسانه‌های رسمی، منطقه‌ای و محلی در حال فعالیت هستند، ذائقه‌سنجی مخاطب اهمیت بالاتری پیدا کرده است. بنابراین نیازمند تحولات جدی در این بخش هستیم؛ از این رو خبر ساز بزودی در حوزه تهیه، تولید، انتشار و جامعیت اخبار، مدل جدیدی ارائه خواهد کرد که خبر آن متعاقباً اعلام می‌شود.

مدیرعامل خبر ساز روند فعالیت دفتر این خبرگزاری در استان گلستان را در ماه های اخیر مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کرد با استفاده از ظرفیت‌های جدید خبری، فعالیت های این دفتر توسعه یابد.

تیرانداز با بیان اینکه خبر ساز سال گذشته قریب به ۳۹ میلیون مخاطب منحصر به‌ فرد داشته است، اعلام کرد: این خبرگزاری با آمار چند برابری مخاطبان نسبت به دیگر خبرگزاری‌ها، پرمخاطب ترین رسانه اینترنتی کشور محسوب می‌شود.

همچنین در سامانه «فارس من»، حدود ۶ میلیون کاربر رجیستر شده و فعال به ثبت رسیده که آمار قابل توجهی است.

وی در پایان، گلستان را استانی سرشار از استعدادهای طبیعی و انسانی خواند و بر فعالیت هوشمندانه خبر ساز در این استان برای معرفی هرچه بیشتر این توانمندی‌ها تاکید کرد.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

بیشتر بخوانید