اسماعیلی: روابط فرهنگی ایران با کشورهای آمریکای لاتین گسترش می‌یابد

اسماعیلی: روابط فرهنگی ایران با کشورهای آمریکای لاتین گسترش می‌یابدوزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما با آمریکای لاتین قرابت‌های راهبردی داریم و به واسطه دولت‌های ضدامپریالیستی که سرکار هستند سعی بر گسترش روابط فرهنگی است.

به گزارش خبر ساز از سنندج، محمدمهدی اسماعیلی پیش از ظهر امروز در بدو ورود به کردستان در فرودگاه سنندج و در مصاحبه با خبرنگاران رسانه‌ها اظهار کرد: ما با آمریکای لاتین قرابت‌های راهبردی داریم و به واسطه دولت‌های ضدامپریالیستی که سرکار هستند سعی بر گسترش روابط فرهنگی است.

وی افزود: در سه ماه اخیر سه گفت‌وگو و ملاقات با شخصیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای ونزوئلا داشته‌ایم و گام‌های بلندی را برای توسعه روابط فرهنگی با این کشورها بر خواهیم داشت.

اسماعیلی اعلام کرد: به زودی دفاتر رایزنی‌های فرهنگی ایران در ونزوئلا و برزیل راه‌اندازی می‌شود و روزهای فرهنگی جمهوری اسلامی در ونزوئلا و دیگر کشورهای منطقه آمریکای لاتین را برگزار می‌کنیم.

وی همچنین از انجام مقدمات برای ایجاد کارخانه تولید مشترک کاغذ در ونزوئلا خبر داد و گفت: در کنار خودکفایی کاغذ ملی با استاندارد بالا نیم نگاهی هم برای صادرات کاغذ به کشورهای آمریکای لاتین و مرکزی داریم.

وی در بخش اولیه سخنانش اظهار کرد: کردستان استان فرهنگ و هنر و ادب است و پیشتاز در کشور است، میراث فرهنگی کردستان از افتخارات کشور است و به این استان می‌بالیم و از هرگونه برنامه توسعه‌ای برای کردستان استقبال می‌کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ما برنامه‌های جدیدی را برای توسعه فرهنگ و هنر و رسانه کردستان داریم و در این سفر نیز آنها را پیگیری می‌کنیم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: مسیر رشد در استان در حال پیمودن است و سال گذشته پایتخت کتاب کشور بود و امروز جمع‌بندی از میزان پیشرفت و تحقق مصوبا سفر رئیس جمهوری هم جمع‌بندی می‌شود.

اسماعیلی تصریح کرد: کردستان یکی از اولویت‌های ما در وزارت ارشاد برای فعالیت‌های فرهنگی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور شرکت در یادواره کشوری شهدای ۱۵ خرداد سال ۱۳۶۳ شهرستان بانه به کردستان سفر کرده است.

بازدید از تالار فرهنگ و نگارخانه ارشاد سنندج از دیگر برنامه‌های سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کردستان است..

اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در این سفر با اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان دیدار خواهد کرد.

یادواره کشوری شهدای ۱۵ خرداد سال ۱۳۶۳ شهرستان بانه عصر امروز در سالن ۹ دی این شهرستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2330/71

بیشتر بخوانید