کارخانه مشترک‌ کاغذ ایران و ونزوئلا راه‌اندازی می‌شود

کارخانه مشترک‌ کاغذ ایران و ونزوئلا راه‌اندازی می‌شودوزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از راه‌اندازی کارخانه مشترک کاغذسازی ایران و ونزوئلا خبر داد.

به گزارش خبر ساز از سنندج، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز در جریان سفر خود به کردستان و در حاشیه بازدید از تالار مرکزی سنندج به سفر اخیر خود به آمریکای لاتین اشاره کرد و گفت: دولت سیزدهم که رویکرد گسترش ارتباطات فرهنگی را در کنار سیاسی و اقتصادی و فنی دارد تاکنون ۶ توافق را با ونزوئلا منعقد کرده است.

وی افزود: روزهای فرهنگی و افتتاح نمایشگاه کتاب در مهر ماه امسال در ونزوئلا از جمله اقداماتی است که صورت گرفته، همچنین افتتاح دفاتر رایزنی فرهنگی با آمریکای لاتین و برزیل خواهیم داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: توسعه روابط فرهنگی در دیگر کشورهای آمریکای لاتین که تا امروز حضور قوی فرهنگی نداشتیم دنبال می‌شود و استقبال خوبی هم شده است.

اسماعیلی گفت: یک فیلم سینمایی فاخر با همکاری مشترک دو کشور ایران و ونزوئلا ساخته می‌شود.

وی با بیان به اینکه این کشورها منبع غنی و حاصل‌خیزی برای تولید کاغذ است، اظهار کرد: برای ساخت کارخانه مشترک تولید کاغذ ایران و ونزوئلا چند هزار هکتار زمین اختصاص یافته و تجهیزات آن در حال نصب است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بازار خوبی در آمریکا لاتین برای کاغذ مرغوب داریم و چند کارخانه بزرگ در طی ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد که بخشی از کاغذ ‌مرغوب مورد درخواست ناشران را تامین می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با این کار بخش عمده‌ای از نیاز کشور و آمریکای لاتین به کاغذ تامین می‌شود.

اسماعیلی در ادامه از پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه ساخت تالار مرکزی سنندج خبر داد و گفت: از محل سفر ریاست جمهوری ۲۰۰ میلیارد تومان برای اتمام این پروژه اختصاص یافته و این قول را مردم کردستان می‌دهیم که تا پایان دولت به بهره‌برداری برسد.

گفتنی است، تالار مرکزی سنندج سال 82 با هدف بازسازی تخریب شد و بعد از 20 سال 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲

بیشتر بخوانید