رئیسی: آئین‌نامه مربوط به تسهیلات نامتعارف کارکنان بانک‌ها اصلاح شود

رئیسی: آئین‌نامه مربوط به تسهیلات نامتعارف کارکنان بانک‌ها اصلاح شودرئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت مردمی با هرگونه رویه تبعیض‌آمیز مخالف است، وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی را مامور کرد چنانچه آیین‌نامه‌ای وجود دارد که برای کارکنان بانک‌ها تسهیلات ویژه در نظر گرفته، مورد اصلاح قرار گیرد.

به گزارش گروه سیاسی خبر ساز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه صبح امروز چهارشنبه هیئت دولت با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی معاون اجرایی رییس جمهور در خصوص عدم تمکن مالی برخی واجدان شرایط در طرح مسکن برای تامین پیش پرداخت‌ها، وزارت مسکن و دستگاه‌های ذیربط را مأمور کرد تدابیر لازم را به گونه‌ای عمل آورند تا افراد نیازمند و حائز شرایط از لیست متقاضیان در طرح مسکن خارج نشوند.

رئیس جمهور به گزارش‌های دریافتی از مشکلات مربوط به حوزه دارو نیز اشاره کرد و با بیان اینکه دارو همچون نان برای مردم اهمیت دارد و دولت خود را ملزم به تامین آن می‌داند، از وزیر بهداشت و روسای سازمان‌ برنامه و بودجه و بانک مرکزی خواست اقدامات لازم در جهت تامین اعتبار مورد نیاز برای دارو را به عمل آورند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات چند ماه گذشته دولت برای ایجاد و راه اندازی زیرساخت‌های اجرای طرح کالابرگ، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را متولی اطلاع‌رسانی در این خصوص معرفی و بر لزوم اطلاع‌رسانی یکپارچه، دقیق و به موقع برای آگاهی مردم و رفع دغدغه‌ها و نگرانی آنها درخصوص تأمین کالاهای اساسی با اجرای این طرح تاکیدکرد.

رئیسی با اشاره به اخبار برخی رسانه‌ها مبنی بر پرداخت تسهیلات ویژه به کارکنان بانک‌ها، اظهار داشت: پرداخت هرگونه تسهیلات بانکی باید مبتنی بر ضوابط و عادلانه باشد و نباید این احساس در جامعه به وجود آید که کسی که به خزانه نزدیک‌ تر است می‌تواند زودتر و بیشتر از منابع بهره ببرد.

وی با بیان اینکه دولت مردمی با هرگونه رویه خلاف عدالت و تبعیض‌آمیز مخالف است، وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی را مامور کرد چنانچه آیین‌نامه‌ای وجود دارد که برای کارکنان بانک‌ها تسهیلات ویژه و غیرمتعارف در نظر گرفته، مورد بازبینی و اصلاح قرار گرفته و به مردم اطلاع رسانی شود.

رئیس جمهور در ابتدای این نشست با تبریک ولادت امام رضا(ع)، حلم در برابر سختی‌ها و شداید را از آموزه‌های مهم آن حضرت برشمرد و به همه همکاران دولت توصیه کرد در پیگیری و گره‌گشایی از کار مردم با حلم رفتار کنند و در خدمت به خلق خود را در محضر خدا ببینند.

پایان پیام/

بیشتر بخوانید