قرارداد «اسکوچیچ» با فدراسیون فوتبال در مجلس بررسی می‌شود

رئیس کمیته تربیت‌بدنی مجلس از بررسی جزئیات قرارداد اسکوچیچ با فدراسیون فوتبال با حضور مقامات وزارت ورزش در نشست کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد.

احمد راستینه نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبر ساز با اشاره به مسائل پیش آمده در قرارداد اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان با فدراسیون فوتبال گفت: متأسفانه حاشیه‌ها در فدارسیون فوتبال به علت مدیریت ناکارآمد حاکم بر فدراسیون روز به روز بیشتر می‌شود و این مسئله نشان‌دهنده این است که مجموعه حقوقی فدراسیون فوتبال به جای اینکه بر روی موضوعات اصلی که منافع ملی را تأمین می‌کند متمرکز باشد بیشتر به دنبال حواشی است.

وی افزود: ما در سال گذشته بر روی موضوع ویلموتس و قرارداد وی با فدراسیون فوتبال کار کرده و آن را مورد بررسی قرار دادیم که بررسی‌های انجام شده نشان‌دهنده کوتاهی مجموعه حقوقی وزارت ورزش و جوانان بود.

رئیس کمیته تربیت‌بدنی مجلس اظهار داشت: سال گذشته در جریان بررسی پرونده ویلموتس تأکید ما بر این بود که پرونده‌های مهم مربوط به قراردادهای مالی در فوتبال و ورزش ما باید تحت اشراف و نظر معاونت حقوقی و مجموعه حقوقی وزارت ورزش انجام شود و آنچه در مورد قرارداد اسکوچیچ مطرح است بحث نقش حقوقی است که باید وزارت ورزش و جوانان اعمال کند و آن را مورد بررسی قرار دهد.

راستینه خاطرنشان کرد: ما در مجلس شورای اسلامی و در قالب کمیسیون فرهنگی جلساتی را با مقامات وزارت ورزش و جوانان در مورد جزئیات قرارداد فدراسیون فوتبال با اسکوچیچ خواهیم داشت و این قرارداد را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

وی افزود: عمل به قرارداد از وظایف طرفین قرارداد است. اگر در قرارداد جنس و نوع قرارداد مشخصاً براساس ریال بسته شده طبیعتاً‌ در ترجمه آن باید میزان و سقف قرارداد با ریال لحاظ شود و معنای ترجمه قرارداد نباید عبور از ارزش قرارداد باشد.

رئیس کمیته تربیت‌بدنی مجلس اظهار داشت: همانطور که گفتم این موضوع با حضور مقامات وزارت ورزش و جوانان در کمیسیون فرهنگی مجلس مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و اگر بررسی‌های ما نشان دهد کوتاهی‌هایی در وزارت ورزش و جوانان یا احیاناً در فدراسیون فوتبال در مورد قرارداد سرمربی تیم فوتبال کشورمان صورت گرفته براساس وظیفه قانونی خود در مجلس کار را پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید