اژه‌ای: عاملان ناهنجاری‌های سازمان یافته به اشد مجازات خواهند رسید

اژه‌ای: عاملان ناهنجاری‌های سازمان یافته به اشد مجازات خواهند رسیدرئیس قوه قضائیه گفت: امروز در بعضی از این ناهنجاری‌ها دست دشمن در کار است، برخی ناهنجاری ها برای ضربه زدن به اسلام است که از این‌رو باید نیروی نظامی و انتظامی و اطلاعاتی ما این جریانات سازمان‌یافته و ضدانقلاب را شناسایی کنند و این طیف افراد به اشد مجازات برسند و خواهند رسید.

به گزارش خبر ساز از تهران، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای عصر امروز در آیین گرامیداشت سالگرد ارتحال حاج سیدعلی اکبر ابوترابی اظهار کرد: امروز برخی ناهنجاری ها در جامعه وجود دارد، یکی از آن‌ها مسئله عفاف و حجاب است که این روزها مردم مطالبه جدی از قوه قضاییه و دولت و مجلس دارند، بنده این مطالبه جدی را بسیار مبارک میدانم، این مطالبه ما را به احساس مسئولیت بیشتر وادار می‌کند.

وی گفت: این به ما انرژی بیشتر می دهد، اما عزیزان دست به دست هم دهیم و در همین ناهنجاری بهترین راه را انتخاب کنیم.

رئیس قوه قضائیه افزود: امروز در بعضی از این ناهنجاری‌ها دست دشمن در کار است، برخی ناهنجاری ها برای ضربه زدن به اسلام است که از این‌رو باید نیروی نظامی و انتظامی و اطلاعاتی ما این جریانات سازمان‌یافته و ضدانقلاب را شناسایی کنند و این طیف افراد به اشد مجازات برسند و خواهند رسید.

دشمن با بمباران کردن ذهن جوانان، عملیات روانی ایجاد می‌کند

حجت‌الاسلام اژه‌ای ادامه داد: دشمن امروز وارد شده و با بمباران کردن ذهن جوانان ما و با عملیات روانی قصد ایجاد دو قطبی در جامعه ما را دارد و قصد دارد همه افراد را رو به روی هم قرار دهد.

وی بیان کرد: این نکته را بدانیم که برخی از افراد قصد مقابله با نظام را ندارند و صف این‌ افراد را باید جدا کرد و با آنان اتمام حجت کرد و تدبیر کرد که پس از مشخص شدن صف ضد انقلاب با صف فریب‌خوردگان با این دسته باید کار فرهنگی و کار تبلیغاتی به صورت جمعی و فردی انجام شود، ولی با آن افرادی که عناد دارند، باید جور دیگری رفتار کرد.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: دشمن در نیمه دوم سال گذشته خواب تجزیه و به هم ریختن کشور ایران را دیده بود، اما با هوشیاری مردم و دستگاه ‌های مختلف دشمن شکست خورد و در ادامه صف‌ها جدا شد.

حجت الاسلام اژه‌ای افزود: آن فردی که باید مجازات شود، طبق ضوابط و قانون و انصاف مجازات شده و یا مجازات می‌شود‌، آن فردی که باید اعدام شود، طبق قانون و عدالت اعدام شده و یا اعدام می‌شود و آن فردی که گول خورده بود، به محض اینکه با آنان صحبت شد و از مکر و حیله دشمنان برای آن‌ها گفته شد، متوجه مسیر اشتباه خود شدند، که امام ما ان‌ها را بعد از انکه صف‌ها از هم جدا شد، مورد عفو قرار دادند.

وی بیان کرد: مطمئن باشید که همه مردم و مسئولان دست به دست هم با ناهنجاری‌ها برخورد می کنیم و نسبت به مسئله اول کشور یعنی اقتصاد هم همه دست در دست هم شعار سال را محقق می‌کنیم.

در برابر ناهنجاری‌های اجتماعی، اول کارگزاران نظام مسؤول هستند

رئیس قوه قضائیه در ادامه تاکید کرد: در مقابل مجاهدت‌‌های مومنان امروز چه وظیفه‌ای بر دوش من و شما است؟ امروز مسائل و هنجارهای اجتماعی اگر تبدیل به ناهنجاری شود، من و امثال من مسئول هستیم و بعد همه.

حجت الاسلام اژه‌ای اضافه کرد: اگر امروز ارزش های انقلاب مورد هجمه قرار گیرد اول ما کارگزاران نظام مسئولیم و بعد همه، امروز امام وقت ما در مورد وحدت و انسجام، افزایش علم و ثروت، دفاع همه جانبه از ارزش‌های نظام و اسلام ناب، رسیدگی ویژه و اختصاصی به همه محرومان سفارش کردند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند؛ امروز مسئله اصلی کشور معیشت مردم و اقتصاد است، در سال ۹۹ ایشان تاکید داشتند که به مسئله اقتصاد اهمیت دهید، اگر به مسائل اقتصادی رسیدگی نکردیم ممکن است به مسائل فرهنگی سرایت کند و در مسائل فرهنگی اجتماعی و امنیتی اثرگذار شود.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: شعار سال ما مهار تورم رشد تولید است، کلید تولید اشتغال امنیت سرمایه گذاری، حمایت از سرمایه‌گذاری و فعالان اقتصادی است، اگر کشور ثروتمند نشود و رشد تولید نباشد ممکن است مهار تورم سخت شود، اگر نتوانستم در این جبهه پیروز شویم، ممکن است در مابقی جاها ضعف داشته باشیم.

مرحوم ابوترابی سید آزادگان بود

حجت‌الاسلام اژه‌ای در قسمتی دیگر از گفته های خود با اشاره به شخصیت مرحوم سیدعلی اکبر ابوترابی گفت: برخی انسان‌ها با هدایت خداوند عمر بسیار با برکتی دارند، یکی از ان افراد حضرت حجت الاسلام مرحوم سدی علی اکبر ابوترابی سید آزادگان بود.

وی ادامه داد: در نوجوانی ضمن فرا گرفتن علوم کلاسیک و حوزوی به اخلاق الهی متخلق شد و با این سرمایه و توشه وارد سیاست و مبارزات سیاسی در آن زمان شد و در ابعاد مختلف تقوا پیشه کرد.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: سیاست، او را به راه دیگری غیر از تقوا نبرد و در سیاست او هم تقوا حاکم بود، در ادامه به عرصه مبارزه ضد پهلوی وارد شد، مبارزات او را به مسیر دیگری غیر از تقوا نبرد، بلکه تقوا زیرساخت اصلی سیاست او قرار گرفت.

حجت الاسلام اژه‌ای بیان کرد: در نوجوانی با فداییان اسلام، با شهبد اندرزگو و با امام آشنایی پیدا کرد، با ورود به مبارزات مخفی مورد تعقیب ساواک قرار گرفت، او را دستگیر و زیر فشار قرار دادند.

وی گفت: اما بر دل شکنجه گران داغ گذاشت و بعد از مدت ها شکنجه ناچار شدند او را آزاد کنند، چه بسا با آزادی او خواستند شهید اندرزگو یا مبارزان دیگر را پیدا کنند، چون از زبان او نتوانستند کوچکترین مطلبی را بیرون کشند.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: این شخصیت وارسته کار را ادامه داد و در مسیر انقلاب تا پیروزی انقلاب با آن شخصیت و خستگی ناپذیر بودن خود تلاش کرد.

حجت‌الاسلام اژه‌ای بیان کرد: برای کسانی که نظام ستم شاهی را در ایران مستحکم می‌دیدند، با پرچم داری روحانیت و مرجع تقلید و یک شخصیت مجاهد مبارزی همه محاسبات آن‌ها به هم ریخت و یک نظام شاهنشاهی به حمایت شرق و غرب در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه و تلفات فروریخت و مردم انقلاب را در دست گرفتند.

وی اضافه کرد: جنگ را بر کشور ما تحمیل کردند، کشوری که تازه انقلاب کرده و نهادهای آن به درستی پا نگرفته و هنوز نظام ارتش به طور کامل منسجم نشده و هنوز نهادهای انقلابی مانند امروز پا نگرفته است. یک جنگ تمام عیار بر ایران تحمیل شد.

رئیس قوه قضائیه افزود: فرزندان امام و دست آموختگان حوزه علمیه مثل سید آزادگان ابوترابی در مقابل صدام نه، بلکه در مقابل تجاوز همه نظام سلطه قیام کردند و به دفاع برخواستند و وارد معرکه شدند.

حجت الاسلام اژه‌ای تاکید کرد: سید آزادگان حضرت ابوترابی هم وارد جنگ شد و در این جنگ افرادی اسیر شدند، آن‌ها را در اردوگاه‌های مختلف بردند وحشت در این اردوگاه‌ها به پا کردند و اسرای ما را زیر شکنجه بردند، در کنار این شکنجه ها و آسیب های طاقت فرسا عملیات روانی و جنگ روانی هم به پا شده بود که روحیه رزمندگان تضعیف شود که فضای حاکم بر این اردوگاه ها نیازمند عنایت خاص خدا بود.

آزادگان از سید ابوترابی به فرشته نجات تعبیر کردند

وی ادامه داد: سید آزادگان اسیر شد اما خیلی از روح‌ها را، حتی خیلی از کسانی که زمینه برگشت ان‌ها فراهم بود را آزاد و روحیه رزمندگان را تقویت کرد، خود آزادگان ما از این مرد به فرشته نجات تعبیر کردند.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: چندین بار اردوگاه ایشان را جابه‌جا کردند، دشمن فکر می‌کرد با اینکار دارد جلوی نور او را می‌گیرد اما همین سبب شد که او به خاطر اینکار دشمن، بتواند به همه اردوگاه ها پا بگذارد.

حجت الاسلام اژه‌ای خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب، نمایندگی خودشان را در آزادگان به ایشان دادند و ایشان به عنوان نمایندگی ولی فقیه در امور آزادگان منصوب شدند.

وی یادآور شد: وقت انتخابات مجلس شد و با اصرار مردم، ایشان در انتخابات شرکت کرد و با قدردانی مردم وارد مجلس شد و با ان علم و حکمت و تدبیر به کار خود ادامه داد و به شهدا و خانواده شهدا و ایثارگران توجه داشت و در کنار نمایندگی مجلس، به هیچ وجه از کمک به مردم و محرومان غافل نشد.

به گزارش فارس، آیین گرامیداشت سالگرد ارتحال حاج سیدعلی اکبر ابوترابی و آیت‌الله حاج سیدعباس ابوترابی با حضور حجت‌الاسلام غلامحسین اژه‌ای رئیس قوه قضاییه، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران، حسین دهقان مشاور فرماندهی معظم کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیرو‌های مسلح و جمعی از رزمندگان دفاع مقدس عصر امروز در تالار سوره برگزار شد.

پایان پیام/

بیشتر بخوانید