تامین امنیت به سبک پلیس آمریکا؛ خالی کردن گلوله در سینه نوجوان 11 ساله

تامین امنیت به سبک پلیس آمریکا؛ خالی کردن گلوله در سینه نوجوان 11 سالهنوجوان سیاه‌پوست غیرمسلح آمریکایی که برای کمک پلیس را به خانه‌اش فراخوانده بود، از ناحیه قفسه سینه هدف اصابت گلوله یکی از نیروهای پلیس قرار گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبر ساز، «آدرین موری» ۱۱ ساله شنبه ۲۰ مه (۳۰ اردیبهشت) با پلیس در خانه‌اش در «ایندیانوولا» ایالت می‌سی‌سی‌پی تماس گرفت اما مامور پلیس به جای تامین امنیت او و خانواده‌اش، به این نوجوان سیاه‌پوست در ناحیه قفسه سینه تیراندازی کرد.

این پسربچه در حال بهبود است اما خانواده او خواستار پاسخگویی و اخراج این مامور پلیس هستند. به گفته وکیل خانوادگی آن‌ها، آدرین به خواست مادرش که مردی او را تهدید کرده و وارد خانه‌شان شده بود، با پلیس تماس گرفت و هنگام تیراندازی پلیس، غیرمسلح بود و از دستورات مامور پلیس پیروی می‌کرد؛ اما پلیس وضعیت را تشدید کرد و این نوجوان را به شدت زخمی کرد.

«ناکالا موری» مادر این نوجوان گفته پسرش شانس آورده زنده مانده و متوجه نشد چرا مامور پلیس به او شلیک کرد. او در تجمع اعتراضی در حین گریه گفت: بدترین لحظه زندگی‌ام بود و حس می‌کنم برای هیچ کس مهم نیست. این فرزند من است.

او خواستار انتشار تصاویر دوربین لباس پلیس در حین حادثه شد و از این که مامور خاطی به مرخصی با حقوق فرستاده شده شکایت کرد. وی گفت: ما خواستار عدالت هستیم. یک پسر سیاه‌پوست ۱۱ ساله در شهر ایندیانوولا در فاصله کمی از مرگ قرار داشت. هیچ کار اشتباهی نکرده بود و همه چیز درست بود.

این اولین بار نیست که اخبار رفتار خشن پلیس آمریکا با مظنونان رسانه‌ای می‌شود و بارها بسیاری از آن‌ها به همین دلیل جان خود را در وضعیت اسفباری از دست داده‌اند.

چندی پیش رسانه‌های آمریکایی از کشته شدن یک معلم سیاه‌پوست به دلیل شوک‌های الکتریکی وارده توسط پلیس لس آنجلس خبر دادند. این قتل با وجود خشم زیادی که برانگیخت و کم از قتل فجیع جورج فلوید نداشت، با سکوت و بایکوت خبری عجیبی در بین رسانه‌های جریان اصلی و سیاستمداران دموکرات آمریکایی که به دلیل تفاوت ظاهری مواضعشان با جمهوری‌خواهان ادعای حقوق بشری بیشتری دارند، همراه شد.

قتل جورج فلوید سیاه‌پوست آمریکایی در مه ۲۰۲۰ در شهر مینیاپولیس آمریکا به دلیل فشار روی گردن، سر و صدای زیادی در سراسر ایالات متحده به راه انداخت و به اعتراضات سراسری در بسیاری از نقاط جهان منجر شد.

پایان پیام/م

بیشتر بخوانید