پایان رأی‌گیری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه

پایان رأی‌گیری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیهمراکز رأی‌گیری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبر ساز، مراکز اخذ رای در ترکیه برای انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی این کشور بسته شد.

بر اساس گزارش‌ها، روند شمارش آرای ریاست جمهوری و پارلمانی این کشور آغاز شد.

از صبح امروز، انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی ترکیه آغاز شده است و رقیب اصلی اردوغان، «کمال قلیچ‌دار اوغلو» رهبر حزب جمهوری خلق ترکیه است.

در صورتیکه هیچ‌یک از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری موفق نشوند حداقل 50 درصد از آراء انتخاباتی را به دست آورند، دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه در تاریخ 28 می (8 خرداد ماه) برگزار خواهد شد.

«احمد ینر» رئیس اداره عالی انتخابات ترکیه اعلام کرد: تعداد افراد واجد شرایط شرکت در انتخابات به ۶۴ میلیون و ۱۱۳ هزار و ۹۴۱ رأی‌دهنده رسیده که از این تعداد چهار میلیون و ۹۰۴ هزار و ۶۷۲ شهروند برای اولین بار حق شرکت در انتخابات را دارند.

شورای عالی انتخابات ترکیه تا اواخر شامگاه ۱۴ می (امروز یکشنبه) اجازه درز هیچ اطلاعاتی از نتایج را نمی‌دهد و پس از آن رسانه‌ها می‌توانند به تدریج نتایج را اعلام کنند.

در اغلب نظرسنجی‌های صورت گرفته، «کمال قلیچداراوغلو» رقیب اصلی اردوغان که ریاست ائتلاف متشکل از شش حزب مخالف را برعهده دارد، بسیار به او نزدیک است و در برخی موارد حتی از او پیشی گرفته است.

«سنان اوغان» نامزد سوم انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه است که بر اساس نظرسنجی‌ها شانس زیادی برای رسیدن به قدرت ندارد.

پایان پیام/.

بیشتر بخوانید