واکنش معاون وزیر به حاشیه‌سازان علیه قهرمانی دختران هاکی/ پولادگر: تکلیف کسانی که یأس و ناامیدی ایجاد می‌کنند مشخص است

واکنش معاون وزیر به حاشیه‌سازان علیه قهرمانی دختران هاکی/ پولادگر: تکلیف کسانی که یأس و ناامیدی ایجاد می‌کنند مشخص استمعاون وزیر ورزش و جوانان گفت: یک عده هستند که تمام تلاش خود را می‌کنند تا یأس و ناامیدی در جامعه و بین ورزشکاران کشورمان ایجاد کنند.

سیدمحمد پولادگر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبر ساز، بعد از آیین‌ نکوداشت روز ملی فرهنگ پهلوانی و روز بسیج ورزشکاران اظهار داشت: من اول از همه دلم می‌خواهد یادی کنم از مرحوم صفارزاده که این روز را در تقویم کشور ثبت کرد و به همت او چنین روزی ثبت شد. او زمانی که عهده‌دار فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای بود زحمات زیادی کشید. او از جمله مدیرانی بود که آثار مدیریت او هر جایی که بوده است ثمرات و برکات زیادی را به همراه خود داشته است. از جمله همین فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای؛ خوب شما می‌دانید که فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای در گذشته به اسم فدراسیون ورزش باستانی یاد می‌شد و تغییر نام این فدراسیون هم کار مرحوم صفارزاده است. او در گذشته خیلی هوشمندانه نام این فدراسیون را تغییر داد و روز 17 شوال را به نام روز ملی فرهنگ پهلوانی ثبت کرد. این موضوع کار بسیار بزرگی بوده که شکل گرفته است. همچنین معتقد هستم همه گرفتاری‌ها و مشکلاتی که برای ما به وجود می‌آید از روی بی‌اخلاقی‌ها و زیر پا گذاشتن مرام پهلوانی که در فرهنگ ما نهادینه است و جایگاه ورزش ما در حوزه پهلوانی صورت می‌گیرد.

وی افزود: جایگاه فرهنگ و تاریخ ما نشان داده است که پهلوانان در واقع دلاورانی که در حوزه ورزش صاحب نام بودند اما متصف به صفت پهلوانی بوده‌اند. آنها امین مردم بودند و کسانی بودند که مردم عزیزترین و ارزشمندترین اموال خود را به امانت نزد آنها می‌گذاشتند. به واقع مرام پهلوانی امروزه در ورزش ما کمرنگ شده است و باید تلاش کنیم تا این موضوع پررنگ‌تر شود. پهلوانان ما امروز باید یاد بگیرند که صفت پهلوانی پیدا کنند و بدانند آن چیزی که آنها را جاودانه می‌کند در بین مردم صفات پهلوانی است. میدان پهلوانی میدانی است که مردم داور آن هستند و با میدان مسابقه خیلی فرق می‌کند. میدان ورزش یک لحظه است و ممکن است یک ورزشکار پیروز و قهرمان شود اما عرصه زندگی میدان پهلوانی است که مردم داور آن هستند.

معاون وزیر ورزش و جوانان در خصوص حاشیه‌های قهرمانی تیم ملی هاکی روی یخ بانوان کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا عنوان کرد: متأسفانه یک عده هستند که هر وقت ما موفق شویم می‌گویند حریف ضعیف بوده است و هر وقت ما شکست بخوریم می‌گویند تیم ملی ضعیف بوده است و به همین صورت کارهای خود را توجیه می‌کنند. آنها کسانی هستند که تمام تلاش خود را می‌کنند تا یأس و ناامیدی در جامعه و بین ورزشکاران کشورمان ایجاد کنند. اینکه نقاط قوت ما در رشته‌های ورزشی دیگر را نمی‌بینند می‌خواهند چهره سیاهی را نشان دهند. تکلیف این دسته از آدم‌ها مشخص است. اما در خصوص تیم ملی هاکی روی یخ بانوان باید بگویم که ثمره این موفقیت باشگاه داری و سرمایه‌گذاری در حوزه قهرمانی است.

پولادگر تصریح کرد: شما می‌دانید که این رشته زیر نظر فدراسیون اسکیت بوده است، اما زمانی که تصمیم گرفتیم ورزش‌های زمستانی را در فدراسیون اسکی ادغام کنیم تا فعالیت خود را ادامه دهند و همین موضوع هم کمتر از 2-3 ماه است که اتفاق افتاده است و موفقیتی هم که امروز شاهد آن هستیم ثمره تلاش‌های باشگاه‌ها و سرمایه‌گذاران است. در ادامه ما اگر بتوانیم باشگاه‌ها را تقویت کنیم می‌توانیم چهره‌های شاخصی را در بسیاری از رشته‌ها داشته باشیم. کشور ما پر از پتانسیل است و پر از استعدادهایی است که هنوز کشف نشده‌اند. گاهی ما که مسؤول هستیم دل‌مان می‌سوزد برای استعدادهایی که هنوز کشف نشده‌اند. آنها وجود دارند اما زمینه ظهور و بروزشان مهیا نیست. یکی از اهداف بزرگ المپیاد استعدادیابی در کشور همین است که ما بتوانیم استعدادهای مختلف را کشف کنیم.

وی در خصوص دستور ویژه وزیر ورزش و جوانان برای تجلیل از تیم ملی هاکی روی یخ بانوان گفت: وزیر ورزش دستور ویژه‌ای در این خصوص صادر کرده است و همکارانم در ورزارت ورزش و امور بانوان این مسئله را پیگیری می‌کنند و با هماهنگی فدراسیون برنامه‌ریزی خواهند کرد تا در یک برنامه مفصل که در شأن آنها باشد از این قهرمانان تجلیل شود. از دختران کشورمان تشکر می‌کنم و به آنها خسته نباشید می‌گویم که با حضور ارزشمند خودشان در این رقابت‌ها توانستند نماینده شایسته‌ای برای کشورمان باشند. عملکرد آنها در این دوره از زمان که شاهد بسیاری از ناهنجاری‌ها هستیم و بهانه‌هایی دست دشمنان‌مان داده می‌شود این دختران با تمام بزرگی و وقار خود بسیار شایسته ظاهر شدند که به همین دلیل از تک‌تک آنها و به خصوص مربی‌شان تشکر می‌کنم.

پایان پیام/

بیشتر بخوانید