حیاط دولت| موافقت با پیشنهاد افزایش حقوق بازنشستگان/ وزیر نیرو: پاداش کم‌مصرف‌ها در قبوض آنها لحاظ می‌شود

حیاط دولت| موافقت با پیشنهاد افزایش حقوق بازنشستگان/ وزیر نیرو: پاداش کم‌مصرف‌ها در قبوض آنها لحاظ می‌شوداعضای کابینه دولت سیزدهم در حاشیه جلسه امروز هیات وزیران با حضور در حیاط دولت به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

به گزارش گروه سیاسی خبر ساز،‌ اعضای کابینه دولت سیزدهم در حاشیه جلسه امروز هیات وزیران (چهارشنبه سیزدهم اردیبهشت) با حضور در حیاط دولت به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

حسینی: امیدواریم بعد از بازگشت رئیس جمهور از سوریه 4 وزیر پیشنهادی معرفی شوند

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در جمع خبرنگاران در خصوص زمان معرفی وزرای جدید دولت گفت: الزامی نداریم که همه این وزارت خانه هایی که وزیر ندارند، وزرایشان باهم معرفی شوند و امیدواریم هر چه زودتر چهار وزیر، آموزش و پرورش، صمت، کشاورزی و بازرگانی پس از بازگشت رئیس جمهور از سوریه معرفی شوند.

وی افزود: البته در مورد وزارت بازرگانی امیدواریم هفته آینده کلیت تشکیل این وزارت خانه مثل دو فوریت آن توسط نمایندگان محترم تصویب شود.

حسینی خاطرنشان کرد: معمولا ما قبل اینکه وزرا معرفی شوند یک بررسی استمزاجی از نمایندگان گرفتیم و مشورت و نظر آن ها را به رئیس جمهور منتقل می کنیم و امیدواریم با تاکیدی که رهبر انقلاب داشتند هر چه زودتر این وزرا معرفی شوند.

خبرنگار خطاب به شهردار تهران: 80 درصد پله برقی ها خراب است/ زاکانی: اشتباه می کنید

علیرضا زاکانی شهردار تهران هم صبح امروز در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به گزارش یک خبرنگار در مورد تعداد بالای خرابی پله برقی‌ها در سطح شهر گفت: اینکه گفته می شود همه یا بیشتر پله های برقی های مترو خراب است، گزاره غلطی است.

وی افزود: من برای خبرنگاران تور می گذارم بروند پله های برقی را چک کنند.

( متن کامل را اینجا بخوانید)

اسماعیلی: وزرای فرهنگ چند کشور به تهران سفر می‌کنند

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز(چهارشنبه 13 اردیبهشت‌ماه) در حاشیه برگزاری جلسه هیات دولت گفت: ما در روزهای آینده نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را پیش روی خود داریم که بزرگ‌ترین جشنواره فرهنگی در کشور ما و منطقه است و پیش بینی می‌کنیم ۵ تا ۷ میلیون نفر از نمایشگاه کتاب بازدید کنند.

وزیر ارشاد با اشاره به ابتکارات این نهاد برای برگزاری سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عنوان کرد: امسال اتفاقات خوبی رخ داده که با همکاری بخش‌های مختلف نظام یارانه ای برای دانشجویان، طلاب و اساتید در نظر گرفته شده است. البته ما در حال رایزنی با بخش‌های مختلف هستیم تا چتر یارانه‌ای خرید کتاب افزایش پیدا کند.

اسماعیلی با اشاره به گلایه برخی کتاب‌فروش‌های سطح شهر مبنی بر متضرر شدن از برگزاری نمایشگاه کتاب تصریح کرد: ۵۰۰ کتابفروشی از طریق سامانه مجازی در نمایشگاه کتاب مشارکت دارند که اتفاق جدیدی به شمار می رود. گاهی اوقات در خصوص فروش کتاب اتفاق رخ می داد که شاید زنجیره کتاب که شامل کتاب فروش ها در سطح شهر هستند دچار ضرر شوند که با این اتفاق تلاش شده تا از این موضوع جلوگیری شود.

( متن کامل را اینجا بخوانید)

صحرایی: افزایش مدت زمان آموزش مهارتی در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد

رضامراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش هم گفت: مهم‌ترین دستوری که اکنون در وزارت آموزش و پرورش داریم طراحی نقشه راه برای سند تحول بنیادین است.

وی افزود: طراحی شاخص‌های کمی و کیفی برای اندازه‌گیری پیشرفت در اجرای سند تحول بنیادین است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به توصیه‌های رهبر انقلاب درباره آموزش و پرورش عنوان کرد: اصلاح برنامه درسی، کاهش زمان در بخش آموزش و دانش محض و از طرفی افزایش زمان در بخش مهارت های عملی و‌ مهارتی در حال انجام است.

صحرایی گفت: به دبیر قرارگاه اجرای سند تحول بنیادین داده شده تا فوراً کارگروه طراحی نقشه و همچنین تدوین شاخص ها را اجرایی کند و در دستور دیگری به دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ابلاغ شده تا ساز و کار بازنگری سند تحول بنیادین را که پس از ۱۰ سال باید انجام شود طراحی کنند.

( متن کامل را اینجا بخوانید)

بهادری‌جهرمی: هیات وزیران با پیشنهاد افزایش حقوق بازنشستگان موافقت کرد

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت هم صبح امروز در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران گفت: هیئت وزیران با پیشنهاد تامین اجتماعی برای افزایش حقوق بازنشستگان به میزان افزایش حقوق مصوبه برای کارگران موافقت کرد.

وی گفت: استانداری‌های سراسر کشور مکلف شدند حسب مورد، مواردی که شورای اسلامی بخش یا شهر یا شورای اسلامی استان نیازمند پشتیبانی‌ها و امکانات دبیرخانه‌ای امکاناتی برای استقرار و برگزاری امثال این قبیل پشتیبانی‌ها هستند، در سقف امکانات خود حمایت کنند و امکان فعالیت موثرتر این شوراها را فراهم کنند.

وی افزود: یکی از مصوبات هم به حمایت بخش‌های دولتی از شوراهای شهر و روستا در زمان بروز بحران اختصاص داشت.

( متن کامل را اینجا بخوانید)

وزیر نیرو: پاداش کم‌مصرف‌ها در قبوض آنها لحاظ می‌شود

علی‌اکبر محرابیان هم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تلاش بر این است با اجرای این برنامه ها و همکاری مردم، رضایت نسبی را جلب کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در بخش های تولیدی و صنعتی تلاش خواهیم کرد همانند پارسال برای صنایع کوچک و صنفی - صنعتی حداکثر انرژی تامین شود، ادامه داد: در شهرک های صنعتی هم پیش بینی شده است که صرفا تعطیلات آنها (یک روز بعد از ظهر) در نظر گرفته شود و ۶ روز در هفته تولید داشته باشند.

وزیر نیرو این را هم گفت که مهمترین وسیله ای که مردم می توانند با آن در مصرف برق صرفه جویی کنند، سیستم های سرمایشی است به این صورت که با خاموش کردن کولرهای آبی و گازی در ساعاتی که نیاز نیست، از این صرفه جویی استفاده کنند.

به گفته محرابیان سایر سیستم ها مانند سیستم های روشنایی یا وسایل برقی مانند تلویزیون یا استقرار کولرها در نقاطی که کمتر گرم شوند، را از دیگر روش های صره جویی برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: پاداش ها در قبوض برق درج می شود و افرادی که مشمول این پاداش می شوند از رقم برق آنها کم خواهد شد و اگر میزان پاداش بیشتر از رقم مندرج در قبض برق بود، بستانکار می شوند.

( متن کامل را اینجا بخوانید)

سجادی: 83 درصد متقاضیان در سال 1401 وام ازدواج دریافت کردند

سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان پیش از ظهر امروز (چهارشنبه 13 اردیبهشت‌ماه) در حاشیه جلسه هیأت دولت، گفت: در سال 1401، بیش از 895 هزار نفر مبلغ 123 هزار میلیارد تومان وام ازدواج گرفته‌اند که این رقم با 83 درصد از متقاضیان برابری می‌کند.

وی افزود: استان‌های تهران، اصفهان، مرکزی و یزد بالای 90 درصد به تعهدات خود برای پرداخت وام ازدواج عمل کردند و بدترین عملکرد هم مربوط به خراسان شمالی و کهگیلویه و بویراحمد با زیر 75 درصد است.

( متن کامل را اینجا بخوانید)

وزیر کشور: تذکر لسانی آمران معروف کفایت می‌کند؛ بقیه کار به ضابطین سپرده شود

احمد وحیدی هم در جمع خبرنگاران درباره امر به معروف و نهی از منکر و ادعای تندروی از سوی برخی افراد گفت: ما تندروی از سوی ضابطین و دستگاهها به هیچ وجه نداشتیم؛ آنها بر اساس وظایف خود عمل می کنند که جای قدردانی و تشکر دارد.

وی همچنین در این رابطه به این مطلب هم اشاره کرد که آنچه که ما داشتیم، برعکس بوده؛ مواردی حتی اندک از هتاکانی داشتیم که رعایت قانون نکردند که باید دقت کرده و آن را رعایت کنند زیرا این امر قطعی است و برابر قوانین عمل می شود.

وحیدی همچنین اظهار داشت: آمران به معروف و ناهیان از منکر با احترام تذکر لسانی که وظیفه عموم مردم، انجام می دهند و همین مقدار کفایت می‌کند و باقی را باید دست ضابطین بگذاریم.

وزیر کشور یادآور شد: آمران معروف و ناهیان منکر باید با کمال احترام و در حد همان تذکر یادآوری کنند.

( متن کامل را اینجا بخوانید)

عین‌اللهی: روتاویروس جای نگرانی ندارد

بهرام عین‌اللهی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره اینکه گفته می شود کودکان می‌بایست واکسن روتاویروس را تزریق کنند، گفت: فعلا کمیته واکسن وزارت بهداشت چنین چیزی را مصوب نکرده است و جای نگرانی برای این ویروس‌ها وجود ندارد.

وی در پاسخ به سوالی درباره شیوع بیماری تب کریمه کنگو با توجه به آغاز فصل گرما گفت: بیماری‌ها به دو دسته آندمیک و پاندمیک تقسیم می‌شوند. هیچ کدام از این ویروس‌ها پاندمیک نیستند و موضعی محسوب می‌شوند.

( متن کامل را اینجا بخوانید)

پایان پیام/

بیشتر بخوانید