تفاهم نامه ساخت ۲۰۰ هزار مسکن دانشگاهیان منعقد شد

تفاهم‌نامه همکاری به منظور تامین خوابگاه دانشجویان متاهل، ساخت مسکن اعضای هیئت علمی، کارکنان وبازنشستگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بین وزرای راه و شهرسازی و علوم،تحقیقات و فناوری امضا شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبر ساز، وزرای راه و شهرسازی و علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه ای به امضای تفاهم‌نامه همکاری دو جانبه با هدف رفع نیازهای وزارت علوم در حوزه خوابگاه‌های متاهلان، مسکن اعضای هیات علمی، مسکن کارکنان و بازنشستگان اقدام کردند.

بر اساس این تفاهم‌نامه وزارت علوم تا پایان اردیبهشت ماه اراضی مورد نظر خود در استان‌های مختلف را در اختیار وزارت راه و شهرسازی می‌گذارد و مراحل ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای اقشار هدف وزارت علوم آغاز می‌شود.

همچنین مراحل الحاق و تغییر کاربری اراضی و صدور مجوزهای مورد نیاز توسط وزارت راه و شهرسازی و ادارات کل راه و شهرسازی در استان‌ها پیگیری خواهد شد.

درجلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری دو جانبه وزارت علوم در حوزه خوابگاه‌های متاهلان موضوع واگذاری اراضی مازاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به وزارت راه و شهرسازی بر اساس ماده ۱۰ قانون نیز مطرح و مقرر شد اراضی که قابلیت واگذاری دارند در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد تا نیازهای جامعه هدف این وزارتخانه تامین شود.

وزارت راه و شهرسازی به منظور تامین مسکن کارکنان سازمان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی تا کنون به انعقاد قرارداد و امضای تفاهم‌نامه‌های متعددی اقدام کرده است.

پایان پیام/

بیشتر بخوانید