جزئیات نشست کمیته حقیقت‌یاب مجلس در موضوع مسمومیت‌ها/شیخی: فقط ۵ تا ۱۰ درصد از دانش‌آموزان مواجهه با عوامل محرک داشته‌اند

سخنگوی کمیته حقیقت‌یاب مجلس در موضوع بدحالی تعدادی از دانش‌آموزان، گفت: بررسی کمیته علمی حاکی از این است که فقط ۵ تا ۱۰ درصد از دانش‌آموزان مواجهه با عوامل محرک داشته‌اند و در خون این دانش‌آموزان ماده خاصی دیده نشد.

زهرا شیخی سخنگوی کمیته حقیقت‌یاب مجلس در موضوع بدحالی تعدادی از دانش‌آموزان در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبر ساز در تشریح جزئیات دومین جلسه این کارگروه که ظهر امروز یکشنبه ۲۱ اسفندماه در جهت بررسی اقدامات صورت گرفته درباره بدحالی دانش‌آموزان برگزار شد، اظهار کرد: ظهر امروز دومین جلسه کمیته حقیقت‌یاب مجلس در موضوع بدحالی تعدادی از دانش‌آموزان با حضور معاونت‌های درمان و پژوهش و تحقیقات وزارت بهداشت و درمان و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و وزارت آموزش و پرورش و همچنین میراحمدی معاون وزیر کشور تشکیل و ابعاد مختلف امنیتی و انتظامی و آموزشی بهداشتی و درمانی موضوع با جزئیات کامل مورد بحث و بررسی قرار گرفت و دستگاه‌های متولی آخرین گزارش اقدامات و تصمیمات اخذ شده خود را به صورت مبسوط ارائه کردند.

وی افزود: بررسی کمیته علمی حاکی از این است که فقط ۵ تا ۱۰ درصد از دانش‌آموزان مواجهه با عوامل محرک داشته‌اند و در خون این دانش‌آموزان ماده خاصی دیده نشد. در گروه دیگری از دانش‌آموزان بیشتر علائم روحی و روانی مشاهده می‌شود و در بسیاری از مدارس هم اتفاق جدی نیفتاده و صرفاً تحت تأثیر اخبار این موضوع قرار گرفته‌اند.

سخنگوی کمیته حقیقت‌یاب مجلس در موضوع بدحالی تعدادی از دانش‌آموزان، تصریح کرد: نقطه قوت این گزارش، شناسایی و دستگیری برخی از عوامل مرتبط با مسمومیت دانش‌آموزان بود و در نهایت مقرر شد که تمام فرضیات و انگیزه‌های موجود در این راستا بررسی و پس از مشخص شدن ابعاد مختلف آن با عامل یا عوامل این اقدام غیرانسانی برخورد به صورت اشد مجازات صورت گیرد، چرا که این اقدام باعث ایجاد آرامش بیشتر و امنیت عمومی که بسیار حائز اهمیت است در جامعه خواهد شد.

شیخی ادامه داد: از طرفی هم آرامش مردم عزیز و همچنین سلامت آینده‌سازان این کشور بسیار حائز اهمیت است و خط قرمز ما محسوب می‌شود و به هیچ عنوان نباید توسط عده‌ای کوچک‌ترین خدشه‌ای به آن وارد شود.

سخنگوی کمیته حقیقت‌یاب مجلس در موضوع بدحالی تعدادی از دانش‌آموزان در پایان، گفت: گزارش‌های نهایی مکتوب که این کمیته از سمت تمام وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مرتبط اخذ می‌کند، جمع‌بندی و در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.

پایان پیام/

بیشتر بخوانید