گزارش وزارت خارجه به کمیسیون امنیت مجلس درباره اقدامات ضدایرانی آلمان

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در جلسه امروز کمیسیون، مقامات مرتبط از وزارت امور خارجه گزارشی از آخرین اقدامات و مواضع دولت و شخصیت‌های آلمانی درباره کشورمان ارائه کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبر ساز، ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره خصوص جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: پیرو اقدامات منفی در کشورهای اروپایی، از جمله آلمان، کمیسیون جلسه‌ای به منظور بررسی اقدامات افراطی این کشور در قبال جمهوری اسلامی ایران برگزار کرد.

وی افزود: در این جلسه مقامات مرتبط از وزارت امور خارجه گزارشی از آخرین اقدامات و مواضع دولت و شخصیت‌های آلمانی درباره کشورمان ارائه کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به رفتارهای اخیر مقامات آلمانی در قبال کشورمان، تصریح کرد: دولت آلمان برخلاف سابقه تاریخی روابط‌اش با ایران در چند ماه گذشته موانع و اقدامات تخریبی علیه روابط دوجانبه صورت داده است، هر چند دستگاه دیپلماسی کشور به مواضع طرف آلمانی واکنش لازم را نشان داده است، اما نمایندگان حاضر در جلسه تأکید کردند که خویشتنداری و رعایت احترام در روابط امری متقابل است و مقامات آلمانی لازم است پیگیری دستورکارهای صهیونیستی و ضدایرانی را کنار بگذارند.

عمویی در پایان خاطرنشان کرد: در این جلسه، اعضای کمیسیون امنیت ملی مطالبات و توصیه‌های خود به وزارت امور خارجه در پیشبرد روابط با آلمان را مطرح کردند که در برنامه‌های وزارت امور خارجه لحاظ خواهد شد.

پایان پیام/ ت 226

بیشتر بخوانید