بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت ۱۷ شهریور

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی به مناسبت 17 شهریور یادآور ایثار و از جان گذشتگی شهدا بیانیه‌ایی در این خصوص صادر کرد.

به گزارش خبر ساز از مشهد، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت فرارسیدن سی و هفتمین سالگرد قیام یوم ‌الله هفدهم شهریور، جمعۀ خونین، باصدور بیانیه ای اعلام کرد:

قیام 17 شهریور 1357 از نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی است و سالروز شکست سیاستهای استکباری آمریکای جنایتکار در ایران اسلامی را یادآوری می نماید.

نهضت الهی حضرت امام خمینی(ره) که به پشتوانه مردم انقلابی ایران از سال 1342 آغاز شده بود در طول 15 سال مبارزه، حوادث دردناکی را تجربه نمود. در این میان حادثه 17 شهریور 57 به رویاروی ملت با رژیم منحوس پهلوی مبدل و به پایان تاریخ مصرف رژیم شاهنشاهی منجر شد.

این سرکوب خونین و قهرآمیز باعث خیزش انقلابی در تمامی شهرهای کشور شد و عملاً امکان به ثمر رسیدن اصلاحات تدریجی و آرام را عقیم گذاشت و با شهادت مظلومانه مردم تهران در روز جمعه هفدهم شهریور "پس از اقامه نماز صبح" باعث افروخته شدن نهضت اسلامی امام خمینی«ره» شد و انقلاب را در شکل تازه‌ای به رویارویی با رژیم پهلوی به حرکت درآورد و سرعت و شتاب بیشتری بخشید.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام 17شهریور، ‌از عموم مردم شهیدپرور مشهدمقدس، علمای اعلام، اساتید معظم، روحانیت، دانشگاهیان ‌فرهیخته، خاندان معظم شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم مشهد‌مقدس دعوت ‌می‌شود در مراسم بزرگداشتی ‌که ‌به ‌همین ‌مناسبت در روز پنج‌‌شنبه 17/6/1401 بعد از نماز مغرب و عشاء در جواربارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج امام علی بن موسی الرضا«ع» رواق امام خمینی (ره) برگزار می‌گردد شرکت نموده و در پایان از بیانات حضرت حجت الاسلام والمسلمین شهاب مرادی (استاد حوزه و دانشگاه) بهره مند شویم.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید