بذل و بخشش اوکراین از ذخایر گازی خود برای نجات اروپا از سرما

نخست وزیر اوکراین گفت که کشورش آماده است تا 30 میلیارد مترمکعب از تاسیسات ذخیره سازی گازی خود را در اختیار کشورهای عضو اتحادیه اروپا قرار دهد.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبر ساز به نقل از راشاتودی، دنیس شمیگال، نخست وزیر اوکراین گفت، کشورش آماده است تا 30 میلیارد مترمکعب از تاسیسات ذخیره سازی گازی خود را در اختیار کشورهای عضو اتحادیه اروپا قرار دهد.

شمیگال افزود: «ما می‌توانیم به شرکای اروپایی خود برای پر کردن ذخایر گازی شان در مواجهه با عرضه بی ‌ثبات گاز از سوی روسیه، گاز ارائه دهیم.»

این مقام اوکراینی قبلا گفته بود، اوکراین و اتحادیه اروپا 5 توافقنامه همکاری در زمینه های مختلف و برای حمایت مالی از کی‌یف امضا کرده‌اند.

وی همچنین در مورد مذاکره با بروکسل به منظور عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا در اواخر سال 2022 یا اوایل سال 2023 ابراز امیدواری کرد.

شرکت گازپروم روسیه روز جمعه اعلام کرد به علت پیدا شدن نشتی در جریان بازرسی مشترک توربین با شرکت زیمنس، عرضه گاز طبیعی مایع از خط لوله نورد استریم یک را همچنان مسدود نگه می دارد.

این شرکت اعلام کرد، تا زمانی که نشتی تعمیر نشود، این توربین نمی‌تواند به طور ایمن کار کند و هیچ جدول زمانی برای ازسرگیری عرضه گاز از طریق این خط لوله ارائه ندارد.

خط لوله نورد استریم یک، از زیر دریای بالتیک برای تامین گاز آلمان و کشورهای دیگر عبور می‌‌کند؛ این خط لوله پیش از توقف سه روزه در این هفته برای تعمیر و نگهداری، نیز تنها با 20 درصد ظرفیتش کار می‌کرد.

بنا به گفته گازپروم، تحریم های اتحادیه اروپا این مشکلات فنی را ایجاد کرده که نمی تواند حجم کامل گاز قرارداد را از طریق خط لوله تامین کند.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید