«شب خاطره با اصحاب رسانه» برگزار شد

«شب خاطره با اصحاب رسانه» و رونمایی از مستند «مثل برادر» در مجتمع ولیعصر (عج) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار رسانه خبر ساز، برنامه «شب خاطره با اصحاب رسانه»، خاطره‌گویی خبرنگاران و عکاسان حاضر در مراسم تشییع سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی و اکران مستند «مثل برادر»، روایت زندگی سردار شهید پورجعفری با حضور سردار قریشی جانشین سازمان بسیج مستضعفین و فرشاد مهدی‌پور معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در مجتمع فرهنگی ولیعصر (عج) برگزار شد.


دکتر محمدیان مسئول سازمان بسیج رسانه کشور در ابتدای این مراسم گفت: امروز باید مکتب حاج قاسم را برای مردم تعریف کنیم و باید به زندگی یاران و همرزمانی که همراه حاج قاسم بودند بپردازیم.

وی افزود: باید شاخصه های مکتب حاج قاسم را برای نسل های بعدی بگوییم و رسانه های امروز روایت گران آینده هستند و دشمن در صدد هست تفکر مکتب حاج قاسم را تحریف کند. ان شا الله دوستان بتوانند از این ظرفیت بالقوه استفاده کنند.

وی افزود: تبیین مکتب حاج قاسم مصداق بیانیه گام دوم انقلاب بود و خداراشاکریم توفیقی شد تا در جهت اکرام خانواده شهدا گامی برداریم.

وی ادامه داد: جبهه رسانه در تمام گام های جنگ نرم پیش قدم بوده و بدون هیچ گونه وابستگی جریان سیاسی در خدمت ترویج تفکر سردار سلیمانی بوده است و‌ما هم آرزو داریم همه ما با ولایت زندگی کنیم با ولایت بمیریم و با ولایت محشور شویم.


رضا باقری شرف عکاس و فیلمبردار تشییع حاج قاسم در ابتدای صحبت های خود گفت: صحبت کردن در چنین مراسمی برای ما کار سختی است. شهدا به چنین مراسمی نیاز ندارند و این ما هستیم که به این مراسم ها نیاز داریم تا متبرک شویم و از سبک زندگی شهدا تاثیر بگیریم.

وی با بیان خاطره ای از سردار سلیمانی ادامه داد: برای پوشش تصویری راهپیمایی روز قدس رفته بودیم و این مرسوم است که هر عکاسی جای خاصی بایستد. من آنجا آنچه در مصاحبه های مختلف درباره سردار می شنویم را از نزدیک دیدم و سر چهار راه ولیعصر دیدم که سردار سلیمانی بدون محافظ به همراه خانواده شان می آمدند و تعجب کردم.

وی افزود: نتیجه این مردمی بودنشان را در روز تشییع دیدیم و اگر اشتباه نکنم دومین مراسم تشییع قرن از نظر باشکوه بودن بود. محل خبرگزاری ما تا میدان انقلاب فاصله کمی بود و صبح ساعت ۶ حرک کردیم و ۹ به دانشگاه تهران رسیدیم و آنقدر جمعیت زیاد بود که شوکه شده بودیم.


وی ادامه داد: در چنین مراسم هایی وقتی کارم گره می‌خورد به خود صاحب مراسم می سپارم. مسیر آنقدر شلوغ بود اما به طرز عجیبی راه باز شد و توانستیم از اقامه نماز مقام معظم رهبری عکس و فیلم بگیریم.

وی افزود: حتی وقتی به خوزستان رفته بودم مردم خوزستان هم از سردار سلیمانی یاد می کردند و می گفتند ما تا به حال چنین فرماندهی ندیدیم که تا کمر داخل آب برود و همیشه در میدان باشد.


حسین یار احمدی دیگر عکاسی بود که در این مراسم سخنانی مطرح کرد. وق گفت: تشییع سردار سلیمانی را در قم و تهران و کرمان عکاسی می کردم و طوری بود که همه طیف های مردمی در این تشییع میلیونی حضور داشتند.

وی ادامه داد: داغی که شهادت حاج قاسم روی دل های حتی بچه ها گذاشته بود واقعا همه را عزادار کرده بود.

در ادامه مراسم با حضور فرشاد مهدی پور و‌سردار قریشی از فرزند بزرگ و نوه شهید پورجعفری تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

بنا بر این‌گزارش سردار قریشی جانشین سازمان بسیج مستضعفین کشور در ادامه این مراسم درابتدای صحبت های خود گفت: مقام معظم رهبری تقدیر از شهدا را کاری معنوی می دانند و من اینجا نهایت تقدیر را از خانواده پورجعفری برای حضورشان در این مراسم دارم.


وی افزود: حضرت امام (ره) کارهای بزرگی را در طول عمرشان انجام دادند.کارهای بزرگی مثل ایستادگی در برابر پهلوی تاسیس انقلاب و ایستادگی هشت ساله در دفاع مقدس.

وی افزود: با وجود همه تحریم ها و حضور قدرتمند استکبار جهانی در جبهه صدام و تحریم ملت ایران، اما اراده مردم توانست ما را به پیروزی برساند. مقام معظم رهبری می فرمایند تربیت جوانان فتح فتوح ما است و نتیجه این تربیت می شود سردار سلیمانی. نه تنها ملت ایران از وجود این‌جوانان نفع می برد بلکه همه جهان از وجود این جوان ها نتیجه می‌گیرند و همین جوان ها در مقابل دشمن می ایستند.

وی ادامه داد: اگر حضور پربرکت این عزیزان نبود همه ملت های دنیا در زیر چکمه دشمن قرار می گرفتند. پیروزی شهید سلیمانی در برابر داعش به برکت حضور سردار سلیمانی و همرزمانشان است حتی اگر روزها و ماه ها هم به ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی بپردازیم باز هم حرف داریم.

سردار قریشی افزود: آقای پورجعفری در ابتدای جوانی به سپاه می پیوندد و بعد از آن برای دفاع از انقلاب راهی جبهه می شود. این حرکت جهادی با دفاع مقدس و پاکسازی دشمن از وطن ادامه پیدا می‌کند و در ادامه همراه با حاج قاسم سلیمانی به نیروی قدس می پیوندد و بیش از ۴۰ سال همراه سردار سلیمانی بوده است.

وی افزود: شهید پورجعفری مثل یک ستاد شخصی اما چابک همواره کنار سردار سلیمانی بود. در همه ابعاد چشم و گوش و مورد اعتمادشان بود و می‌توانیم او را در همه افتخارات سردار سلیمانی شریک بدانیم. خوبی هایی که هر دو داشتند باعث شد تا همیشه در کنار هم باشند و در آخر آقای پورجعفری در پاداشی که خداوند برای سردار رقم زده بود شهید شد.

وی بیان داشت: سردار سلیمانی می توانست در هر حالی شهید شود مثل انفجار حسینیه شان و‌... که چند بار خواستند انجام دهند اما نتوانستند و ایشان به دست شقی ترین فرد در عالم استکبار به شهادت رسید. بعد از شهادتشان حرکتی بی بدیل در کشورهایی بوجود آمد. در چهل سال قبل که مردم ما انقلاب کردند به جهت وابستگی ایران به انها برنامه ریزی کرده بودند که تحریم بعد از انقلاب شروع شود و تصور می کردند مردم ایران می ترسند. آن زمان تحریم می‌کردند که بنزین به ایران ندهند اما امروز مراقبند تا ایران به کسی بنزین ندهد.

میلاد سلگی خبرنگار در ادامه این مراسم گفت: دی ۹۴ به همراه خانواده به کربلا رفتیم. مدیر کاروان گفت اوضاع سامرا و‌کاظمین را می دانید اما با رضایت قلبی اگر بخواهید می رویم. با این نگاه به سامرا رفتیم و آنقدر سرعت داشتیم که گفته بودند فقط نماز زیارت بخوانید و همان لحظه پشت سرمان دیدم مدافعان حرم ایستادند و دلم قرص شد.

وی ادامه داد:روز تشییع شهدای مدافع حرم به شاه عبدالعظیم رفتم و همان روز پدری به من گفت عکسی از من بگیر و برایم بفرست و آنقدر پیگیری کرد که از او پرسیدم چرا تا این اندازه پیگیری می کنی؟ گفت: می خواهم وقتی دخترم بزرگ شد این عکس را نشانش دهم و به او بگویم چه افرادی برای دفاع از سرزمینش جانشان را به خطر انداختند و بگویم امنیت امروزت را از افرادی مثل حاج قاسم داری.

فرشاد مهدی پور معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در این مراسم گفت: سردار سلیمانی مردی است که مرزهای ایران را از مدیترانه تا شبه قاره گسترش داد و‌برای اولین بار در تاریخ نه تنها کشور کوچک نشد بلکه پر دامن تر حرکت کرد. تجلیل از حاج قاسم با کینه و‌بغض و آشفتگی کلام همراه است چونکه خودش صاحب واژه بود و بسیاری از واژه هایی که امروز استفاده می‌کنیم حاج قاسم برچیده بود.

وی افزود: حاج قاسم جغرافیای منطقه را تغییر داد. وقتی راجع به مستضعفین صحبت می کردم روی کاغذ بود و حاج قاسم به آن به طور واقعی تحقق بخشید. قدرت او قدرت واژه ها بود و ما دو سال است با مرد میدان و ما ملت امام حسینیم زندگی می کنیم.

وی ادامه داد: این فرمانده فقط فرمانده نظامی نبود بلکه همراه با کلماتش تولید ادبیات می‌کرد و جالب اینجا بود که در تمام عمرش با رسانه ها رو در رو نشد و تنها یک مصاحبه با رسانه ها دارد و با اینکه از رسانه ها دوری می کرد اما به بزرگترین بحث رسانه ها طی دو سال گذشته تبدیل شد. حاج قاسم پشت رسانه بود اما الان رسانه پشت او است.

مهدی پور افزود: امروز بزرگترین اپلیکیشن تولید محتوا اسم او را سانسور می کند چون این کلمه جریان ساز است. حاج قاسم در پادگان قدس کارش را شروع کرد و در قرارگاه قدس کارش را ادامه داد و‌ در نیروی قدس به شهادت رسید.

وی ادامه داد: زندگی و تاریخ این مرد با‌کلمه است. قدس واقعیت زندگیش است، پادگان قدس، قرارگاه قدس، نیروی قدس و نهایتا شهادتش در راه قدس بود.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد گفت: آرمان های خیالی و آرزوهای بزرگ ما را حاج قاسم محقق کرد. راه قدس از کربلا می‌گذرد و‌ حاج قاسم راهش را باز کرد.

وی ادامه داد: یک هفته قبل از ترور سردار سلیمانی راه زمینی کربلا و‌سوریه باز گشایی شد. این راه زمینی در دوره حیات حاج قاسم باز شد و بعد امریکایی ها دیدند نمی توانند تحمل کنند و به شهرهایی حمله کردند. قاسم سلیمانی تنها فرمانده ایرانی است که به اسراییل حمله کرده و اسراییل نتوانسته پاسخش را بدهد.

مهدی پور بیان داشت: آنقدر افسانه هایی شنیدیم که برایمان دور از ذهن بوده اما حاج قاسم افسانه نبوده است. همه چهره ها و‌مفرسین در برابر جذبه حاج قاسم رنگ می‌بازند و این به برکت خونش، صدقش و اخلاصش است و وقتی درباره حاج قاسم صحبت می‌کنیم حتما با بغض شور و کینه همراه است.

وی در ادامه عموان داشت: ما برای انتقامی که انتقام سخت است روزشماری می کنیم تا انشاله قاتلانش به سزای عملشان برسند. اما برای ما که کار رسانه ای می کنیم نحوه دیگری از انتقام سخت وجود دارد و باید به آن فکر کنیم.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم معماری تازه ای از ادبیات مقاومت عرضه کنیم و همین روزها با تحریف های بزرگی که به دروغ ماهیت حاج قاسم را زیر سوال می‌برند مقابله کنیم فکر می کنم وظیفه بزرگی در حوزه رسانه انجام دادیم. وظیفه ما است که در رسانه معماری جدید مقاومت را بازتولید کنیم و نظم کشور و تاب آوری مردم در قبال چالش هایی که قرار دارند را درست کنیم و‌نسل خوبی را پرورش دهیم.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم از برخی خبرنگارها و عکاس و تصویربردارانی که در تشییع حاج قاسم روایت هایی داشتند از جمله تهمینه رحمانی، امین قربانی، رضا شریف، میلاد سلگی، حسین یار احمدی تقدیر شد.

پایان بخش این مراسم رونمایی از مستند زندگی شهید پورجعفری بود.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید