وزیر کشور: اختیارات خوبی در بودجه سال آینده به استانداران داده شده است/ ضرورت توسعه تجارت مرزی با عراق

وزیر کشور با اشاره به اختیارات خوبی که در بودجه سال آینده در قالب صندوق پیشرفت و عدالت به استانداران داده شده، گفت: پیش‌بینی شده استانداران بتوانند با کمک این صندوق مستقلانه پیشرفت و توسعه استان‌ها را دنبال کنند.

به گزارش خبر ساز از کرمانشاه، احمد وحیدی وزیر کشور ظهر امروز در مراسم معارفه استاندار جدید و تکریم استاندار سابق کرمانشاه در سرسرای شهدای دولت استانداری اظهار کرد: استان کرمانشاه از نظر استعدادهای مردمی و ظرفیت‌های خدادادی و طبیعی کم‌نظیر است.

وی با اشاره به اهمیت خدمت به مردم برای دولت سیزدهم، ملاک اصلی انتصابات دولت را مردمی بودن اعلام کرد و گفت: اگر مسؤولان مردمی باشند ما قوی خواهیم بود.

وزیر کشور با اشاره به پتانسیل‌ها و توانمندی‌های استان در زمینه کشاورزی، گردشگری و مرز با قسمت کردی و عربی عراق، تصریح کرد: مهمترین کار ما رفع بیکاری و ایجاد اشتغال است و رئیس جمهور نیز برای این موضوع به همه ما و استاندار جدید تأکید ویژه دارند.

وحیدی با اشاره به وجود بازارچه‌های مرزی متعدد استان و تاکید بر ضرورت توسعه تجارت مرزی با کشور عراق، ادامه داد: باید تجارت مرزی استان را بسیار توسعه داد، بنابراین توسعه تجارت و رسیدگی به معیشت مرزنشنیان از مهم‌ترین وظایف استاندار جدید خواهد بود.

وی بر لزوم تکمیل سامانه گرمسیری و استفاده از ظرفیت گردشگری طبیعی، باستانی و مذهبی استان با توجه به اینکه استان کرمانشاه مسیر اصلی عتبات عالیات است، تأکید کرد و افزود: باید همه دست‌به‌دست هم دهیم و خیلی کارها انجام شود و از ظرفیت‌های متعدد استان به خصوص در کاهش بیکاری بهره گرفته شود.

وزیر کشور اضافه کرد: تکمیل طرح سامانه گرمسیری با توجه و تاکید رهبر معظم انقلاب و پیگیری ویژه دفتر ایشان به ثمر رسیده و لازم است تمام نتایج آن و ۹۰۰ هزار هکتار زمین مستعد کرمانشاه فعال شوند و زیر پوشش سامانه قرار بگیرند.

وحیدی عنوان کرد: صنعت استان باید بیش از پیش توسعه پیدا کند و این موضوع باید به شدت دنبال شودـ

وی با اشاره به اختیارات خوبی که در بودجه سال آینده در قالب صندوق پیشرفت و عدالت به استانداران داده شده، گفت: پیش‌بینی شده استانداران بتوانند با کمک این صندوق مستقلانه پیشرفت و توسعه استان‌ها را دنبال کنند.

وزیر کشور از لزوم برنامه‌‌ریزی دقیق برای ایجاد اشتغال و تولید در استان کرمانشاه سخن گفت و بیان کرد: لازم است یک طرح دقیق پیشرفت استانی در کرمانشاه وجود داشته باشد و باید فصل جدیدی از اقدامات را در استان با وقت‌گذاری کامل و وحدت شروع و مشکلات استان را حل کنیم.

وحیدی در ادامه بیان کرد: برخی‌ها معتقدند که برای ایجاد هر شغل باید ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان هزینه کنیم اما من اخیراً از نمایشگاهی در تهران بازدید کردم که با ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان شغل ایجاد کرده بود هرچند شاید این‌موضوع تعجب‌برانگیز باشد اما نشان‌دهنده این است که با هزینه‌های حداقلی هم می‌توان اشتغال‌زایی کرد، البته این موضوع تخصص وزارت‌های مربوط بوده ولی بااین‌حال لازم است که برای اشتغال‌زایی برنامه‌ای درگیر وجود داشته باشد.

وی با بیان این‌که شورای‌عالی اشتغال مدت زیادی تعطیل بود، خاطرنشان کرد: در همین مدت کوتاهی که از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد رییس‌جمهور دوباره جلسه این شورا را برگزار کرده‌است که نشان‌دهنده عزم جدی دولت برای رفع بیکاری است.

وزیر کشور نهضت ملی مسکن را مساله مهم دیگر دولت دانست و گفت: با تحقق این برنامه هم مسکن و هم شغل ایجاد می‌شود.

وحیدی اشتغال و تولید را دو روی یک سکه برشمرد و اذعان کرد: برای به ثمر رسیدن هر دو باید یک برنامه جدی طراحی شود.

وی همچنین با بیان این‌که مردم استان کرمانشاه حق زیادی به گردن جمهوری اسلامی دارند، اظهار کرد: رتبه چهارم استان کرمانشاه در تولید گندم، رتبه دوم در تولید جو، رتبه اول در تولید ذرت و قیر همچنین این استان ۳۷۱ مرز مشترک با کشور عراق دارد و زمینه‌های فراوانی برای توسعه اقتصادی در این‌جا موجود است که همه این‌ها باید با تلاش و پیگیری شبانه‌روزی شکوفا و فعال شوند.

وزیر کشور با تقدیر و تشکر از زحمات چندساله بازوند استاندار سابق کرمانشاه گفت: آقای امیری‌مقدم استاندار جدید توان‌مندی‌های خوبی دشته و آشنای این دیار و اهل همین استان و صاحب سوابق بسیار ارزنده در استان‌های مختلف است و ایشان در هر جایی‌که خدمت کرده با ذکر خیر فراوان از او یاد می‌شود.

وحیدی افزود: آقای امیری مقدم ارتباط بسیار نزدیک و صمیمی با مردم داشته‌اند و مردم همواره او را از خودشان می‌دانند و البته در جمهوری اسلامی باید همینگونه باشد و مسئولان باید شأن خود را خدمت به مردم بدانند.

وی تأکید کرد: مادامی‌که مسؤولان خود را خدمت‌گزار مردم بدانند و به فکر درمان دردهای مردم باشند، ما در مسیر درست قرار داریم و درغیراین‌صورت حتما جایی را اشغال کرده‌ایم که حق ما نیست.

وزیر کشور یادآور شد: به لطف خدا مسؤولان جمهوری اسلامی به تاسی از راه امام راحل و رهبری معظم انقلاب همین مسیر درست را ادامه می‌دهند.

وحیدی تصریح کرد: رئیس‌جمهور با تعهد و اعتقاد به‌دنبال خدمت گسترده و بی‌اعتبار به آحاد ملت شریف ایران اسلامی است و به‌همین دلیل اسم دولت و دولت مردمی گذاشته شده زیرا خود را از مردم و خدمت‌گزار مردم می‌داند.

وی با بیان این‌که تمام مسؤولان استانی از استاندار تا مدیران جزء باید در خدمت مردم باشند، ادامه داد: ملاک اول دولت قوی هم متکی بودن به مردم است و پیروزی‌های انقلاب هم زمانی حاصل‌شده که مردم در میدان بوده‌اند و این اتفاق در زمانی رخ داده که مردم مسؤولان را از خود دانسته‌اند.

انتهای پیام/پ

بیشتر بخوانید