استمرار امدادرسانی به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان/ بیش از ۱۵۰۰ خانوار آسیب دیدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از استمرار امدادرسانی به مناطق سیل‌زده استان خبر داد و گفت: بیش از ۱۵۰۰ خانوار آسیب دیدند.

علیرضا میربهاءالدین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: به دنبال وقوع بارندگی شدید در استان کار امدادرسانی به مردم آسیب دیده در ۱۳ شهرستان و ۱۹۹ روستا توسط ۳۹۶ تیم روز عملیاتی در حال انجام است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان افزود: یکهزار و ۵۳۱ خانوار آسیب دیده به تعداد ۶۸۷۹ نفر توسط نجاتگران این جمعیت امداد رسانی گردیده اند که ۵۹۲ خانوار به تعداد ۲۵۸۰ نفر اسکان اضطراری داده شدند.

این مسؤول ادامه داد: ۵۸۲ دستگاه چادر امدادی و مسافرتی ، ۱۴۴۲ تخته موکت ، ۳۱۵۵ تخته پتو و ۴۵۹۸ کیلو گرم نایلون در بین آسیب دیدگان توزیع شده است.

وی ضمن تاکید بر توزیع اقلام امدادی بین حادثه دیدگان سیل اخیر اظهار کرد: ۱۱۷۲ بسته غذایی ۷۲ ساعته و ۲۹ بسته غذایی یک ماهه ، ۷۱۵ کیلوگرم برنج ، ۹۲۹ قوطی کنسروجات و اقلام دیگر از قبیل چای ، قند و شکر ، والور ، فانوس، ست ظروف و نان در مناطق آسیب دیده توسط نجاتگران این جمعیت توزیع شده است.

میربها ءالدین گفت: ۲۰۳۶ نفر روز امدادگر و پرسنل با بکارگیری ۲۹۹ دستگاه روز خودروی عملیاتی جمعیت هلال احمر استان در شهرستانهای متاثر از سیل از تاریخ ۲۸ تیرماه تا کنون کار امدادرسانی را بر عهده دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: نجاتگران جمعیت هلال احمر در این مدت ۲ خودرو و همچنین ۴۳ نفر گرفتار در سیلاب را نجات و به منطقه امن هدایت کرده‌اند.

وی گفت: تخلیه آب ۱۶۲ منزل در شهرستان زاهدان ، برپایی ۷ اردوگاه در محلات آسیب دیده به استعداد ۸۵ خانوار از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر بوده است.

میربها ءالدین افزود: جمعیت هلال احمر استان همچنان با تمام توان به همراه نجاتگران پر تلاش جهت ارائه خدمات به آسیب دیدگان و حادثه دیدگان و تا رسیدن به وضعیت مطلوب در کنار حادثه دیدگان خواهد بود.

انتهای پیام/3139/ی

بیشتر بخوانید