400 نیروگاه خورشیدی برای خانواده‌های کمیته امداد هرمزگان احداث می‌شود

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان گفت: به منظور کسب درآمد پایدار خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد هرمزگان، 400 نیروگاه خورشیدی کوچک در این استان نصب و راه اندازی می‌شود.

جلیل تراهی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی هرمزگان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: یک تفاهم نامه سه جانبه‌ای میان کمیته امداد امام خمینی هرمزگان، بانک مهر ایران و شرکت توزیع برق به امضا رساندیم که بر اساس آن 400 نیروگاه خورشیدی کوچک در نقاط مشخصی از استان برای خانواده‌های کمیته امداد احداث خواهد شد.

وی افزود: این طرح را «برکت آفتاب زرین هرمزگان» نام گذاری کرده‌ایم و بر اساس آن این نیروگاههای 5 کیلوواتی پس از احداث به شبکه توزیع برق متصل و درآمد حاصل از آن برای همان خانواده‌ای که مسؤولیت آن نیروگاه و نگهداری آن را عهده‌دار است، خواهد بود و به این ترتیب سبب کسب درآمد پایدار برای خانواده خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی هرمزگان، اعتبار اجرای این طرح بزرگ را 40 میلیارد تومان عنوان کرد که در قالب تسهیلات 100 میلیون تومان برای 400 واحد نیروگاهی با 6 ماه تنفس در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد و سپس به طور قرض الحسنه با اقساط 7 ساله و از محل درآمد حاصل از فروش برق به شبکه، باز گردادنده می‌شود.

انتهای پیام/3728/ی

بیشتر بخوانید