امتحانات دانش‌آموزان چگونه برگزار می‌شود؟/ ارزشیابی پایه‌های هفتم تا دوازدهم حضوری است

رئیس مرکز سنجش و کیفیت آموزشی گفت: طبق آیین‌نامه بازگشایی، از اول آذرماه تمام مدارس کشور به صورت حضوری فعالیت می‌کنند پس ارزشیابی نوبت اول هم حضوری است.

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبر ساز، خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش در یک برنامه‌ تلویزیونی درباره فرایند برگزاری امتحانات نوبت اول دانش‌آموزان، اظهار کرد: دانش‌آموزان پایه دوازدهمی که در امتحانات نهایی خرداد و شهریور قبل نتوانسته بودند حدنصاب قبولی را در تمام دروس کسب کنند، در امتحانات نهایی دی ماه شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه امتحانات نهایی دی ماه از دوم دی آغاز شده است و تا 27 دی ادامه دارد، تصریح کرد: در سطح کشور حوزه‌بندی انجام شده و بیش از 150 هزار دانش‌آموز که دروس مختلف را در شاخه نظری دارند، در امتحانات شرکت می‌کنند.

* بازدید از حوزه‌های امتحانی

ساکی با تأکید بر اینکه تمام حوزه‌های اجرا ملزم شده‌اند پروتکل‌های اجرایی را که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا به آموزش و پرورش ابلاغ شده است را رعایت کنند، اضافه کرد: بازرسانی هر روزه از حوزه‌های امتحانی بازدید می‌کنند که کم و کیف برگزاری امتحانات و رعایت پروتکل‌ها را چک کنند.

وی درباره امتحانات سایر پایه‌ها گفت: درباره امتحانات غیرنهایی نوبت اول برای پایه هفتم تا پایه دوازدهم، امتحانات به صورت حضوری است که برنامه امتحانات توسط مدیر مدرسه تنظیم می‌شود و با همکاری اولیای مدرسه اجرا می‌شود و تا پایان دی ماه هم بازه زمانی است که باید انجام شود.

* غیرحضوری بودن امتحانات را تکذیب می‌کنم

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: در برخی رسانه‌ها مطالبی تحت عنوان غیرحضوری بودن امتحانات مطرح شده است که تکذیب می‌کنیم و تا این لحظه برنامه آموزش و پرورش برای امتحانات نوبت اول حضوری است و دلیلش این است که ارزشیابی تحصیلی تابعی از چگونگی فعالیت مدارس است.

وی تصریح کرد: طبق آیین‌نامه بازگشایی، از اول آذرماه تمام مدارس کشور به صورت حضوری فعالیت می‌کنند پس ارزشیابی نوبت اول هم حضوری است؛ اگر مدرسه استثنائا شرایطی داشت که با مجوز اداره آموزش و پرورش منطقه مقرر شد امتحانات غیرحضوری انجام شود قطعا توسط مدرسه پس از اخذ مجوز با دلایل موجه از آموزش و پرورش منطقه، به اولیا اطلاع رسانی می‌کند.
انتهای پیام/

بیشتر بخوانید