اتصال روستاهای مرزی گیفان در بجنورد به اینترنت پرسرعت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی از ارتقا تکنولوژی سایت تلفن همراه روستای مرزی گیفان پایین و گیفان بالا از توابع شهرستان بجنورد جهت برخورداری اهالی این روستا از اینترنت پرسرعت خبر داد.

به گزارش خبر ساز از بجنورد، صبح امروز سید علی مرتضوی، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی در گفت‌وگو با رسانه ها، اظهارکرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توسعه زیرساخت‏ های پایدار و باکیفیت ارتباطی و فناوری اطلاعات در دورافتاده‌ترین روستاهای کشور را هم در دستور کار قرار داده است.

وی از برنامه های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در راستای بهره‌مندسازی روستاها از پوشش همراه و اینترنت، از ارتقا تکنولوژی سایت تلفن همراه روستای مرزی گیفان پایین از توابع شهرستان بجنورد و برخورداری اهالی این روستا و روستای گیفان بالا در قالب ۲۵۱ خانوار و جمعیت ۷۶۴ نفری، از اینترنت پرسرعت تلفن همراه خبر داد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی افزود: برای ارتقا تکنولوژی سایت‌های استان از محل اعتبارات طرح توسعه خدمات عمومی اجباری روستایی (یو.اس.اُ) سرمایه‌گذاری شده است.

وی بیان داشت: دسترسی عادلانه به شبکه‌های ارتباطی نوین، علاوه بر تقویت نظام اقتصادی روستاها و ارتقای سطح رفاه روستاییان به توقف روند مهاجرت از روستاها به شهرها کمک می‌کند و در برخی از نمونه‌ها حتی منجر به مهاجرت معکوس شده است.

انتهای‌پیام/ز

بیشتر بخوانید