واگنر مدعی حمله ارتش روسیه به مواضع این گروه شد

واگنر مدعی حمله ارتش روسیه به مواضع این گروه شدبیانیه منتسب به رئیس گروه شبه نظامی واگنر ادعا می‌کند نیروهای این گروه از سوی روسیه هدف حمله قرار گرفته‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبر ساز، منابع خبری گزارش می‌دهند گروه واگنر در بیانیه‌ای مدعی شده نیروهای ارتش روسیه به مواضع این گروه حمله کرده‌اند. در این گزارش‌ها به نقل از یوگنی پریگوژین، رئیس‌ واگنر آمده است: «یک حمله موشکی به مواضع گروه واگنر انجام شد. قربانیان زیادی وجود دارد.»

پریگوژین مدعی شده که این حمله از خطوط پشتی انجام شده که نشان می‌دهد نیروهای ارتش روسیه عامل آن بوده‌اند.

وی همچنین مدعی شده است: «ما آماده بودیم به وزارت دفاع [روسیه] امتیاز بدهیم، سلاح‌هایمان را تحویل بدهیم و راه حلی درباره اینکه چطور می‌توانیم از کشورمان دفاع کنیم پیدا کنیم. اما آنها باز هم ادامه دادند.»

مطابق این گزارش‌های تأییدنشده رئیس گروه واگنر وعده داد که با اقدام روسیه مقابله به مثل خواهد کرد. او گفت: «شری که سران نظامی روسیه عامل آن هستند باید متوقف شود.»

پریگوژین مدعی شده سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه شخصاً وارد «روستوف» شده تا این عملیات برای نابود کردن واگنر را انجام دهد.

کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از وضعیت پیرامون گروه واگنر مطلع است و اقدامات لازم در حال اتخاذ هستند.

وزارت دفاع روسیه ای در بیانیه‌ای گفت اتهامات پریگوژین «صحت ندارند و یک تنش‌زایی رسانه‌ای است.»

وزارت دفاع روسیه همچنین تأکید کرده نیروهای ارتش این کشور در حال انجام مأموریت‌های رزمی خود در خطوط تماس با نیروهای مسلح اوکراین هستند.

کمیته ضدتروریسم روسیه در بیانیه‌ای گفت اف.اس.بی یک پرونده قضائی درباره «دعوت به شورش مسلحانه» از سوی رئیس واگنر باز کرده است. این کمیته گفته خواستار توقف سریع اقدامات غیرقانونی است.

گروه واگنر یک گروه شبه‌‎نظامی با وابستگی غیرمستقیم به ارتش روسیه است که با استخدام داوطلب در جنگ‌های نیابتی مشارکت می‌کند.

در بیانیه دیگری که ظاهرا متنسب به پریگوژین است او از مردم روسیه خواسته به خیابان‌ها بیایند. همچنین ادعا شده پریگوژین گفته که شویگو در میدان سرخ به دار آویخته خواهد شد و کنار لنین دفن خواهد شد.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید