۲۰ سفیر حملات شهرک‌نشینان به روستاهای فلسطینی را محکوم کردند

۲۰ سفیر حملات شهرک‌نشینان به روستاهای فلسطینی را محکوم کردندسفرا و نمایندگان چند کشور اروپایی و غربی از روستاها و شهرک‌های شمال شهر رام‌الله که در معرض حملات وحشیانه شهرک‌نشینان صهیونیست قرار گرفته‌اند، بازدید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبر ساز، سفرا و نمایندگانی از اتحادیه اروپا، آمریکا، کانادا، ژاپن و کشورهای آمریکای جنوبی حملات شهرک‌نشینان به روستاهای فلسطینی در کرانه باختری را محکوم کرده و از رژیم صهیونیستی خواستند تا از تکرار این حملات ممانعت کند.

وزارت بهداشت فلسطین چهارشنبه گذشته از یورش صدها شهرک‌نشین صهیونیست به روستای «ترمسعیا» در شمال رام‌الله و شهادت یک فلسطینی و زخمی شدن سه فلسطینی دیگر خبر داد. به گفته رئیس شورای این روستا، صهیونیست‌ها حدود ۶۰ خودرو و ۳۰ خانه را به آتش کشیدند.

تعداد صهیونیست‌ها در این یورش ۴۰۰ نفر ذکر شده است، به همراه آن‌ها نظامیان اشغالگر نیز حضور داشته و به پشتیبانی از آن‌ها می پرداختند به طوریکه ۱۲ فلسطینی به وسیله شلیک گلوله زخمی شدند.

منابع فلسطینی گزارش دادند که حدود ۲۰ سفیر از کشورهای مذکور از شهرک ترمسعیا واقع در شمال شهر رام‌الله در کرانه باختری که در معرض حملات وحشیانه شهرک‌نشینان قرار گرفته است، بازدید کردند.

در جریان این بازدید «سون کان وان بورگسدورف» نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین گفت: «این اراضی اشغالی است و فرقی نمی‌کند که شمار در کدام منطقه اعم از الف، ب یا ج باشی چرا که این اراضی اشغالی است».

طبق توافقنامه اسلو امضا شده بین سازمان آزادی‌بخش فلسطین( ساف) و رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۹۳، منطقه الف تحت سیطره کامل فلسطین، منطقه ب تحت سیطره مدنی فلسطین و سیطره امنیتی رژیم صهیونیستی و منطقه ج تحت سیطره کامل این رژیم قرار دارد.

به نوشته روزنامه « رأی الیوم »، نماینده اتحادیه اروپا همچنین گفت: «اسرائیل به عنوان رژیم اشغالگر ملزم است از هر گونه حمله شهرک‌نشینان ممانعت کند طبق توافقنامه‌ها و قانون بین‌المللی این نقش اسرائیل است و بایستی از فلسطینیان حمایت کند و هر کسی که به اموال فلسطینیان تعرض کند، بایستی به دادگاه ارجاع دهد».

پایان پیام/

بیشتر بخوانید