خدمات حج برای زائران شیعه و سنی یکسان است عکس و فیلم

خدمات حج برای زائران شیعه و سنی یکسان است عکس و فیلممدیراهل سنت بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه در هیچ بخشی از خدمات، تفاوتی بین زائران شیعه و سنی وجود ندارد، می‌گوید: اسکان، تغذیه و سایر خدمات برای زائران حج تمتع شیعه و سنی یکسان است.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبر ساز، در ایران شیعه و سنی کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و در ایام حج تمتع نیز با هم عازم سرزمین وحی می‌شوند تا در کنار سایر مسلمانان جهان، به زیارت کعبه و انجام مناسک حج تمتع بپردازند.

بعثه مقام معظم رهبری برای پاسخگویی به سوالات شرعی زائران حج تمتع در سرزمین وحی، روحانی، معین و معینه‌هایی را اعزام می‌کند تا زائران بتوانند در کنار آشنایی با مناسک حج، اعمال را به خوبی انجام دهند. بر همین اساس، نه تنها در کاروان‌های شیعه، بلکه در کاروان‌های اهل سنت هم افرادی به عنوان روحانی اعزام می‌شوند.

توضیحات هادی اکبری درباره ارائه خدمات به زائران شیعه و سنی

حجت‌الاسلام هادی اکبری، مدیر اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه زائران شیعه و سنی در ایام حج تمتع خدمات یکسانی دارند و در هیچ بخشی از خدمات تفاوتی بین زائران شیعه و سنی وجود ندارد، می‌گوید: اسکان و تغذیه و سایر خدمات برای زائران شیعه و سنی یکسان است.

وی با اشاره به تأسیس هفت مدرسه حج برای تربیت روحانیون به منظور تربیت علمی و پژوهشی اهل سنت، می‌افزاید: تاکنون ۲ مدرسه در استان گلستان، یک مدرسه در استان سیستان و بلوچستان، یک استان در قشم، یک مدرسه در استان کرمانشاه، یک مدرسه در استان فارس و یک مدرسه در استان خراسان رضوی تأسیس شده است.

استقبال از کاروان‌های اهل سنت در هتل مکه

حجت‌الاسلام اکبری با بیان اینکه روحانیون استان‌هایی که مدرسه حج دارند، آماده‌تر از سایر استان‌ها هستند، می‌گوید: در حج تمتع سال جاری ۶۶ کاروان از ۱۱ استان کشور به حج تمتع مشرف شده‌اند که استان گلستان با ۱۴ کاروان اهل سنت و استان‌های فارس و گیلان هر کدام با یک کاروان اهل سنت، بیشترین و کم‌ترین زائر اهل سنت حج تمتع ۱۴۰۲ را شامل می‌شوند.

در بعثه مقام معظم رهبری هم چندین روحانی حنفی و شافعی برای پاسخگویی به ابهامات زائران در مکه مکرمه و مدینه منوره مستقر می‌شوند که البته هم‌زمان با ایام مناسک حج تمتع، این افراد در مکه حضور خواهند داشت تا به سوالات شرعی زائران سنی خانه خدا پاسخ دهند.

به گزارش فارس، امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ ایرانی به حج تمتع مشرف می‌شوند که روند اعزام زائران ایرانی به سرزمین وحی امروز به پایان می‌رسد.

پایان پیام/

بیشتر بخوانید