حرکت ناوگروه ۸۶ ارتش مثلت تهدید، توطئه و تحریم را شکست

حرکت ناوگروه ۸۶ ارتش مثلت تهدید، توطئه و تحریم را شکستفرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش جمهوری اسلامی گفت: ناوگروه ۸۶ ارتش، مثلث تهدید، توطئه و تحریم را شکست و ما ثابت مردیم کشوری تحریم ناپذیر و تحریم گریز هستیم و باعث خشم و عصبانیت دشمنان شدیم.

به گزارش خبر ساز از شهرستان بابل، امیردریادار دوم فرهاد فتاحی امیردهی فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش جمهوری اسلامی در سخنرانی قبل از خطبه نمازجمعه بابل، اظهار کرد: تاریخ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی از عملیات ۳۶۰ درجه به دو قسمت ما قبل و ما بعد آن تقسیم‌ می‌شود و ما با این تاریخ سازی اقتدار و عظمت دریایی خود را در سطح‌جهانی نشان دادیم.

وی افزود: این افتخار آفرینی هم به وجود نیروهای توانمند نیروی دریایی ایران و‌ هم به وجود یک ناو تمام ایرانی و ساخت داخل است.

فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش جمهوری اسلامی بیان کرد: این سفر در میانه سخت‌ترین‌ تحریم‌های تجهیزاتی و نرم‌افزاری بود که ۷۰ هزار کیلومتر طی شده است.

فتاحی تصریح کرد: دشمنان حتی نرم‌افزار هواشناسی را تحریم کردند و ما قبل از سفر یک نرم‌افزار ایرانی هواشناسی دریایی را طراحی و‌ مورد استفاده قرار دادیم.

ماجرای اجرای سرود سلام فرمانده در آفریقای جنوبی

وی با اعلام اینکه حرکت ناوگروه ۸۶ ارتش و دور زدن دنیا شکستن دیواره تحریم و ابهت آمریکا بود، اظهار کرد: در این سفر به همراه عزیزان ناوگروه در مسجد اهل‌البیت کیپ تاون آفریقای جنوبی حضور پیدا کردیم و جالب این است که آنجا کودکان آفریقایی برای ما سرود سلام فرمانده را خواندند.

فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش جمهوری اسلامی یادآور شد: ناوگروه ۸۶ ارتش، مثلث تهدید، توطئه و تحریم را شکست و ما ثابت مردیم کشوری تحریم ناپذیر و تحریم گریز هستیم و باعث خشم و عصبانیت دشمنان شدیم.

فتاحی ادامه داد: افتخار ما این است ما این ماموریت را با تجهیزات بومی و با علم ایرانی‌ها انجام دادیم.

وی تصریح کرد: ما اقتدار فنی و دریایی را به کل جهان با اقتدار نشان دادیم؛ زیرا کشورهای مدعی تجهیزات و قدرت عرصه دریایی در دنیا، تجهیزات دریایی‌شان در دریا غرق شد اما‌ ما به سلامت دور دنیا را با تجهیزات ساخت خودمان دور زدیم و هیچ تنشی نداشتیم.

فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش جمهوری اسلامی یاداور شد: دشمنان ما با شیطنت می‌خواستند ما را دچار چالش کنند اما ما با تسلط بر قوانین دریایی بین‌المللی دشمنان را به قوانین خودشان را ارجاع دادیم.

فتاحی بیان کرد: مهمترین فرامین فرمانده معظم کل قوا برای توسعه دریایی و نشان دادن قدرت نظام اسلامی با ناوگروه ۸۶ ارتش به جهان نشان داده شد.

وی با بیان اینکه در صحنه دریا هر‌ چه شیطنت بود با سیلی پاسخ داده شد، افزود: امروز ما خودمان برای خودمان تصمیم می‌گیریم و‌ اجازه نمی‌دهیم دیگران برای ما تصمیم‌ بگیرند.

فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش جمهوری اسلامی یادآور شد: کارشناسان دریایی آمریکایی روی نقشه خطی کشیدند و با پررویی اعلام کردند که ایرانی‌ها حتی توان گذشتن از عرض اقیانوس اطلس را ندارند اما ما از طولانی‌ترین عرض در اقیانوس اطلس و آرام گذشتیم؛ ما تهدیدها را به فرصت تبدیل کردیم.

پایان پیام/م

بیشتر بخوانید