ریزش قیمت‌های خودرو در نبود خریدار

ریزش قیمت‌های خودرو در نبود خریداررئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران خودرو گفت: قیمت خودرو در چند وقت اخیر کاهشی بود اما با کاهش قیمت دلار در بازار و نبود تقاضا، قیمت خودرو امروز ریزش کرد.

سعید مؤتمنی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبر ساز درباره آخرین وضعیت قیمت خودرو در بازار، اظهار داشت: در هفته‌های گذشته قیمت خودرو در بازار کاهشی بوده است اما امروز با کاهش قیمت ارز در بازار،‌ کاهش قیمت خودرو شدت گرفته و قیمت خودرو در بازار ریزشی شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران خودرو اظهار داشت: کاهش قیمت خودرو در بازار به گونه‌ای است که فروشنده در بازار زیاد است اما خریداری وجود ندارد.

وی اظهار داشت: در مجموع بازار خودرو به شدت راکد شده و بازار این کالا در نقطه صفر معاملات قرار دارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران خودرو اظهار داشت: قیمت پژو 206 که تا 10 روز پیش در بازار 520 میلیون تومان بود امروز به 485 میلیون تومان رسیده است و قیمت تارا اتوماتیک نیز در فاصله 10 روزه از 885 میلیون تومان به 780 میلیون تومان کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: کوئیک اس در بازار 10 روز پیش در بازار به قیمت 360 میلیون تومان عرضه می‌شد اما اکنون با 20 میلیون تومان کاهش قیمت به 340 میلیون تومان رسیده است و قیمت رانا نیز دراین بازه زمانی از 525 میلیون تومان به 465 میلیون تومان کاهش یافته است.

مؤتمنی بیان داشت: قیمت هایما در بازار امروز به یک میلیارد و 400 میلیون تومان سیده است در حالی که این خودرو 10 روز پیش در بازار به قیمت یک میلیارد و 500 میلیون تومان عرضه شده بود.

وی اظهار داشت: دیگنیتی امروز در بازار به قیمت یک میلیارد و 850 میلیون تومان عرضه شد در حالی که قیمت این خودرو طی روزهای گذشته حدود 2 میلیارد و 100 میلیون تومان بود. همچنین پژو پارس که تا 10 روز پیش به قیمت 550 میلیون تومان عرضه می‌شد امروز با قیمت 455 تومان عرضه شد.

به گزارش فارس با اقداماتی که وزارت صمت از سال گذشته برای افزایش تولید و عرضه خودرو انجام داده و همچنین عرضه خودرو براساس نوبت دهی به تمام متقاضیان خرید خودرو در سامانه یکپارچه، شاهد کاهش قیمت خودرو در 2 ماه گذشته در بازار بوده‌ایم.

روز گذشته نیز سید مهدی نیازی سرپرست وزارت صمت درباره قیمت خودرو بیان داشت: قیمت خودرو کاهشی بوده و با توجه به برنامه وزارت صمت برای افزایش عرضه خودروهای داخلی و عرضه سریع‌تر خودروهای وارداتی، پیش‌بینی می‌کنیم که کاهش قیمت خودرو ادامه داشته باشد.

پایان پیام/

بیشتر بخوانید