خط ویژه| مسابقه جریان سیاسی خاص با رسانه‌های دشمن در «سیاه‌نمایی»

خط ویژه| مسابقه جریان سیاسی خاص با رسانه‌های دشمن در «سیاه‌نمایی»متاسفانه برخی رسانه‌ها و فعالان سیاسی در داخل دقیقا در پازل سیاه‌نمایی بازی می‌کنند.

فارس پلاس؛ خط ویژه - خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

آیا این همصدایی «سوال برانگیز» نیست؟!

در این ستون بارها به این نکته اشاره کردیم که رسانه های معاند از جمله بی بی سی فارسی، اینترنشنال، صدای آمریکا، رادیوفردا، منوتو و...در ایران یک نقطه ضعف بزرگ داشته و آن این است که از تهیه گزارش های میدانی محروم هستند.

اما متاسفانه برخی رسانه های منتسب به جریان غربگرا با نحوه عملکرد خود، به نوعی این نقطه ضعف را پوشش داده اند. به عنوان مثال در سال گذشته و در مقطعی که اغتشاشات در اواخر تابستان کلید خورد، روزنامه هم میهن به مدیرمسئولی غلامحسین کرباسچی، میدان دار آشوب ها شد و با تهیه گزارش های میدانی، آن هم دقیقا همراستا با عملیات روانی رسانه های معاند، به منبع اصلی این رسانه ها برای دروغ پراکنی و فضاسازی مبدل شد.


در آن ایام روزنامه شرق نیز همین رویکرد را در پیش گرفت. در ادامه ۲ خبرنگار از روزنامه های هم میهن و شرق به دلیل فعالیت در دامن زدن به آشوب ها توسط نهادهای ذیربط بازداشت شدند. چندی بعد در بخشی از اطلاعیه مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه تصریح شد که این دو فرد در دوره های جنگ نرم و آموزش های عملیات روانی که توسط سازمان سیا در خارج از کشور برگزار شده بود، شرکت کرده و در این خصوص آموزش دیده بودند.

نکته قابل تأمل اینجاست که دقیقا از اولین روز بازداشت این دو فرد، رسانه های معاند از جمله بی بی سی و اینترنشنال بدون وقفه به دفاع از این افراد پرداخته و مدعی شده اند که این دو صرفا مشغول انجام حرفه خبرنگاری بوده اند و اتهامی به آنها وارد نیست! این حجم فضاسازی و تلاش برای تبرئه این دو، آن هم از سوی رسانه های بدنامی از جمله بی بی سی و اینترنشنال و صدای آمریکا، به شدت سوال برانگیز است.

حالا سوالی که آقای کرباسچی و همچنین مدیر روزنامه شرق باید به آن پاسخ دهند این است که چرا رسانه تروریستی «اینترنشنال» و رسانه بدنامی همچون بی بی سی فارسی و صدای آمریکا، رسانه رسمی دولت آمریکا اینچنین برای آزادی افراد تحت مدیریت این آقایان، سر و دست شکسته و خود را به آب و آتش می زنند؟!

اگر این دو فرد صرفا مشغول انجام فعالیت خبرنگاری ذیل منافع ملی بوده اند، چرا مدیران رسانه های جریان غربگرا برای اثبات آن از رسانه های معاند اعلام برائت نمی کنند؟!

به نظر شما این حجم فضاسازی از سوی رسانه های دشمن برای آزادی دو فرد که در پوشش خبرنگار فعال بوده اند، سوال برانگیز و عجیب نیست؟!

مسابقه جریان سیاسی خاص با رسانه های دشمن در «سیاه نمایی»

در حال حاضر مردم عزیز کشورمان در مسائلی از جمله اجاره بهای مسکن، گرانی اقلام خوراکی و در مجموع تورم، گلایه مند هستند. در این میان، وظیفه رسانه این است که ضمن بیان مشکلات و نواقص، با پیشنهادات کاربردی و مراجعه به متخصصان و اهل فن و انتشار دیدگاه های آنان، در مسیر کاهش مشکلات قدم بردارد.

در این خصوص یک نکته بسیار مهم وجود دارد و آن تفاوت فاحش میان «نقد دلسوزانه و کارشناسی» و «سیاه نمایی و بن بست نمایی» وضعیت موجود است. در این مورد، تکلیف رسانه های معاند مشخص است، کارویژه آنان یأس آفرینی و ناامیدکردن کردن و ارائه آدرس های غلط و گمراه کننده است.


اما نکته اینجاست که متاسفانه برخی رسانه ها و فعالین سیاسی در داخل دقیقا در همین پازل بازی کرده و آب به آسیاب دشمن می ریزند. طیفی که اکنون درباره وضعیت اقتصادی فریاد وامصیبتا سر داده، همان جماعتی است که تا ماههای پایانی دولت قبل با این ادعا که دولت در حال آواربرداری است و یا بیان این ادعا که دولت اختیارات ندارد، صورت مسئله را پاک کرده و به فرافکنی روی می آوردند.


این جریان سیاسی خاص به صورت همزمان ۳ واقعیت مهم را سانسور می کند. مورد اول، تلاش های دولت برای رفع مشکلات و بهبود وضع موجود است. در این خصوص هر آنچه خبر خوب قلمداد می شود، از سوی این طیف سانسور می شود. مورد دوم، میراثی است که دولت قبل بر جای گذاشته است. یک قلم فقط همین مسئله مسکن است و میراث نامطلوبی که دولت قبل بر جای گذاشت. مورد سوم، نقش دشمن در ایجاد و تشدید مشکلات است.

پایان پیام/.

بیشتر بخوانید