اهتزاز پرچم همجنس‌گرایان در باکو توهین به ارزش‌های مسلمانان است

اهتزاز پرچم همجنس‌گرایان در باکو توهین به ارزش‌های مسلمانان استامام جمعه تبریز با اشاره به خبری مبنی براینکه سفارت انگلیس و آمریکا، پرچم همجنس‌گرایان را در ساختمان‌های خود برافراشته‌اند، گفت: ما شنیده‌ایم این سفارت‌‌خانه‌ها در بالای ساختمان خود در یک کشور اسلامی، پرچم همجنس‌گرایی را به اهتزاز درآوردند،این اقدام توهینی آشکار به ارزش‌های مسلمانان به ویژه مردم جمهوری آذربایجان است.

به گزارش خبر ساز از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز که با حضور پرشکوه نمازگزاران در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر را باید روز انهدام پندارها و باورهای غلط دشمنان دانست زیرا یک پندار غلط از بین رژیم بعث و از طراحان آغاز جنگ درآمده بود که جمهوری اسلامی ایران در دفاع از مردم خیلی عمیق نیست و توان ایستادگی ندارد اما آزادی خرمشهر این پندار غلط را باطل کرد.

وی با اشاره به فرمایش امام راحل(ره) مبنی بر اینکه «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، گفت: هر کسی بگوید من خرمشهر را آزاد کردم، حرف ناصوابی زده است زیرا نیروهای مسلح، مردمی و همه مردم، دست به دست هم دادند و با عنایت خداوندی خرمشهر آزاد گشت.

امام جمعه تبریز در ادامه به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسوولان وزارت امور خارجه اشاره کرد و گفت: ایشان در این بیانات خودشان باردیگر تعریف وظایف دستگاه دیپلماسی و رویکرد مفهومی عزت و حکمت و مصلحت را به طور شفاف و متناسب با مقام نظام بین‌الملل فراروی کشور قرار داده، تبیین کردند و فرمودند که از نگاه سیاست، عرصه خردورزی و تلاش برای نیل به منافع ملی حداکثری این مهم با لحاظ سه اصل مهم عزت و حکمت و مصلحت امکان‌پذیر و قابل تعمیم است.


توهین به ارزش‌های مسلمانان

وی به خبر مبنی بر اینکه سفارت انگلیس و ایالت متحده اقدام به برافراشتن پرچم همجنسگرایان در ساختمان‌های خود کرده‌اند، توضیح داد: ما شنیدیم این سفارت‌ها در بالای ساختمان خود در یک کشور اسلامی پرچم همجنسگرایی را بالا آورده است که این اقدام توهینی آشکار به ارزش‌های مسلمان به ویژه مردم جمهوری آذربایجان است.

وی ادامه داد: قطعا مردم متدین جمهوری آذربایجان و شاید مسوولان دولت آذربایجان هم از این اقدام عصبانی هستند؛ البته بخشی از یک طرح برای حساسیت‌زدایی از جامعه مسلمانان است، این گستاخی آشکار نسبت به آذری‌هاست. ما باید نسبت به این حرکات خزنده علیه هویت و ارزش و سنت‌های ملی هوشیار باشیم.


گفتمان سیاسی خارجی رهبرمعظم انقلاب مهجور مانده است

وی متذکر شد: به عقیده بنده گفتمان سیاسی خارجی رهبرمعظم انقلاب مهجور مانده است، زیرا این گفتمان عقلانی، چند لایه، واقع‌بینانه و مصلحت طلبانه است،اینجا منظور از مصلحت طلبی شناخت مصلحت‌هاست که آن هم متکی به واقع بینی است.


ایران به افزایش جمعیت و فرزندآوری نیاز دارد

آل‌هاشم در ادامه خطبه‌ها، روز جمعیت را مورد اشاره قرار داد و گفت: مساله جمعیت در کشور ما آنقدر چالش بزرگی دارد که تمام کارشناسان معتقدند ما به افزایش جمعیت نیاز داریم و این موضوع آنقدر مهم است که هیچ اما و اگری در آن نیست؛ چراکه با این وضعیت دود آسیب آن به چشم همه خواهد رفت.

وی گفت: باید صراحتا و بدون تعارف گفت که ایران به افزایش جمعیت و فرزندآوری نیاز دارد زیرا اگر جامعه فرزندآور شود، قطعا آسیب اجتماعی کمتر می‌شود، شادابی به جامعه اضافه شده،نخبه‌یابی، قدرت اقتصادی و...قوت بیشتری در جامعه می‌گیرد.


گلایه از نبود قرارگاه فرهنگی در موضوع جمعیت

نماینده ولی فقیه در استان با گلایه از نبود قرارگاه فرهنگی در موضوع جمعیت گفت: ستاد ملی ما باید در جایی دستگاه‌های فرهنگی را دور هم جمع کند، ما یک راهبرد جامع نداریم و نداشتن این قرارگاه فرهنگی میزان اثرگذاری اجرای قانون را کاهش خواهد داد.

وی در اعلام آماری از جمعیت کشور گفت: درصد سالمندی کشور هفت درصد است، درصد میانسالان ۴۴ درصد، جوانان ۱۵ تا ۲۹ سال کشور نیز ۲۵ درصد و کودکان زیر ۱۵ سال هم ۲۴ درصد است؛ پس لازم است در مساله جمعیت دقت کافی را داشت.

خطیب نماز جمعه تبریز همچنین در ادامه خطبه های نماز جمعه تبریز، اقتدار حاکم بر کشور توسط نیروی دریایی ارتش در مسیر آب‌های آزاد بین‌المللی را مورد اشاره قرار داد و توضیح داد: این ماموریت دریایی برای اولین بار توسط ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش طبق برنامه‌ریزی انجام شده است که طی پیمایش ۶۵ هزار کیلومتر با ۲۳۲ روز دور جهان، افتخار کسب کرد؛ که باید آفرین گفت بر این سپیدپوشان ارتش.

وی ادامه داد: من این موفقیت را که برای اولین بار اتفاق می‌افتد، به حضور سرلشکر موسوی تبریک عرض می‌کنم.


ایران در شهرستان خداآفرین نیست

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره بر سفر خود به منطقه خداآفرین، گفت: اهالی این مناطق اعتراض داشتند که شبکه‌های استانی و ایرانی در این مناطق قابل مشاهده نیست؛ امید است مسوولان صدا و سیما نسبت به این موضوع اقدام کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان در بخش دیگر خطبه‌ها با اشاره به دهه کرامت، گفت: آغاز این هفته سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) روز دختر است.

وی ادامه داد: روز دختر آنقدر روز مهمی است که حتی رسانه‌های خبری و اجتماعی روز دختر را خوب منعکس می‌کنند؛ اصلا هیچ روزی به اندازه روز دختر در شبکه‌های اجتماعی بازتاب ندارد و البته این روز در بین شیعیان جهان جایگاه ویژه دارد و هر خانواده‌ای که دختر دارد در این روز از دخترانش با هدیه و محبت قدردانی می‌کند.

آل‌هاشم گفت: پیامبر اکرم(ص) فرموده‌اند که چه بچه‌های خوبی هستند این دختران باحیا که خانواده‌اش را در برابر آتش جهنم مصون نگه خواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه حضرت معصومه(س) مورد محبت همه ائمه اطهار(ع) بود، ادامه داد: او از نوجوانی به تمام مسائل جواب می‌داد و الگویش اندیشه حضرت زهرا(س) بود.

خطیب نماز جمعه تبریز افزود: چه بهتر از اینکه دختران سرزمین ما تحصیلکرده و دارای اندیشه و تفکر باشند؛ دختری که در آینده در مقام مادری، همسری و مدیریت خانه و جامعه قرار می‌گیرد؛باید هویت اسلامی و انسانی داشته و در صفات و روحیات فردی بسیار اثربخش باشد.

وی گفت: گرچه دختران پدران خودشان را دوست دارند و به اصطلاح بابایی هستند ولی رابطه دختران با مادران‌شان عمیق‌تر است.

امام جمعه با بیان اینکه خانواده نقش اساسی در جامعه دارد، افزود: توقعات زن و مرد در جامعه متفاوت است؛ نقش جایگاه و زنان در عرصه‌های مختلف در جامعه از تاکیدات جامعه اسلامی است.

وی به حضور دختران در مقام‌های بزرگ، عرصه‌های علمی و ورزشی اشاره کرد، در ادامه‌روز دختر را به تمام دختران ایران و استان آذربایجان‌شرقی تبریک گفت.

آل‌هاشم با اشاره به ۱۰ سفارش امام رضا(ع) به مومنان گفت: تلاش برای خوشحال کردن مردم، ساکت بودن و پرحرف نبودن، جدی گرفتن سوره حمد، راضی و شاکر بودن از روزی خداوند هر چند کم باشد، ترویج صله ارحام، امید نبستن به کسی که از خدا ترسی ندارد، احسان کردن، رعایت حق‌الناس، مواظبت از رفتار و‌ کردار و ...را از جمله سفارشات امام رضا(ع) به مومنان عنوان کرد.

پایان پیام/۶۰۰۳۰

بیشتر بخوانید