سرلشکر موسوی: دزفول بر سکوی قهرمانی مقاومت ایستاده است

سرلشکر موسوی: دزفول بر سکوی قهرمانی مقاومت ایستاده استفرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دزفول قهرمان با ایمان و افتخار ماندنی شد و بر سکوی قهرمانی مقاومت ایستاده است،کجا هستند آن‌هایی که از رادیوی منحوس با صدای ناپسند خود هشدار علیه دزفول می‌دادند؟ اکنون این دزفول است که ایستاده‌ است.

به گزارش خبر ساز از دزفول، سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران کشور ظهر امروز در همایش چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری دزفول، اظهار کرد: سوم خرداد روز باشکوه و برجسته تاریخ انقلاب اسلامی است، روزی که خرمشهر عزیز آزاد و باز پس گرفته شد، به همه شهدای عملیات آن روز بزرگ درود می‌فرستیم.

وی با بیان اینکه به چهارم خرداد که روز مقاومت و پایداری دزفول است باید افتخارکرد، افزود: به همه شهدای این شهر درود می‌فرستیم و به خانواده شهدا، خادمان، بزرگ مردان، عرفا، به ویژه به پرچمدار پایتخت مقاومت دزفول حضر آیت الله قاضی دزفولی درود می‌فرستیم.

فرمانده ارتش کشور گفت: مقاومت در فرهنگ دینی جایگاه و اهمیت ویژه دارد و آیات متعدد قرآن کریم و روایات دینی با مضامین مختلف مومنان را به استقامت در مقابل دشمنان ترغیب کردند و موفقیت، عزت، سرافرازی، ماندگاری و پیروزی یک ملت جز در سایه ایمان به خداوند بزرگ و ایستادگی در راه این ایمان به دست نمی‌آید.

سرلشکر موسوی با تاکید بر اینکه مقاومت در سرزمین ایران نهادینه و آشنا است، بیان کرد: مقاومت واژه‌ای است که ملت بزرگ ایران در مقاطع گوناگون تاریخ آن را معنا و مشق کردند و درس ایستادگی را سرلوحه زندگی خود قرار دادند.

وی عنوان کرد: مقاومت مردان ایران در برابراستعمار خارجی و استبداد داخلی در جای جای این سرزمین مشهود است و مقاومت در برابر تهاجم نظامی بیگانگان، در برابر قراردادهای تحمیلی، شبیخون فرهنگی، و تحریم های ظالمانه اوراق پرافتخار کارنامه ملت ایران در دوران حیات طیبه انقلاب اسلامی هستند.

سرلشکر موسوی افزود: اگر مروری در تاریخ و گشتی در دوران‌ها بزنیم مشاهده خواهیم کرد کسانی که در مقاومت سستی کردند و سازش را انتخاب کردند با ذلت و تسلیم همه چیز خود را از دست دادند اما آن‌هایی که با ایمان به خدای بزرگ مقاومت کردند در پیشگاه ایرانیان و در چشم ملت ها و در صفحات تاریخ با عزت و سرافراز باقی ماندند و الگو و چراغ راه سایرین شدند.

وی با بیان اینکه دزفول قهرمان با ایمان و افتخار ماندنی شد و بر سکوی قهرمانی مقاومت ایستاده است، گفت: کجا هستند آن‌هایی که از رادیوی منحوس با صدای ناپسند خود هشدار علیه دزفول می‌دادند؟ اکنون این دزفول است که ایستاده‌ است.

سرلشکر موسوی بیان کرد: مردم دزفول با لقب شایسته مقاومت، نگین درخشان تاج سر ملتی شدند که خود به مقاومت و ایستادگی شهره هستند و این خود یک افتخار مضاعف برای دزفول و برای مردان و زنان قهرمان آن است.

وی عنوان کرد: دشمن بعثی با حمایت و پشتیبانی مالی و تسلیحاتی دولت‌های استکباری، دزفول را مورد تهاجم ناجوانمردانه قرار داد و با این خیال که خوزستان را چند روزه تصرف کنند از مرزهای قانونی گذشت و به میهن اسلامی تجاوز کرد.

سرلشکر موسوی افزود: آن روز مقاومت خیره کننده ملت به ویژه مردم شجاع و کم نظیر خوزستان سد محکم بر سر راه آن جنایتکار زبون شد و توطئه بزرگ استکبار خنثی شد.

وی مقاومت جانانه و بی‌نظیر مردم دزفول در مقابل تهاجم مسطمع دشمن مانع اصلی پیشبرد اهداف رژیم بعثی برشمرد، و گفت: راهبرد جنگ برق آسایی که حرفش را می‌زدند و صدام به دنبال آن بود با شکست روبرو شد و مقاومت مردم دزفول فرصتی را برای طرح ریزی و علمیات رزمندگان اسلام فراهم کرد.

سرلشکر موسوی بیان کرد: مردم دزفول در زمان دفاع مقدس یک معنای جدیدی به مقاومت دادند و حماسه بسیار بزرگی را خلق و برگه‌های زرین زیادی را در دفتر پرافتخار این شهر ثبت کردند.

وی با تاکید بر اینکه دزفول به عنوان گلوگاه خوزستان داری اهمیت و موقعیت ممتازی است، عنوان کرد: رژیم بعثی برای درهم شکستن مقاومت این شهر تلاش بسیار زیادی کرد و میخواست با اشغال دزفول ارتباط استان با پایتخت را قطع و مقاومت را متوقف کند اما مجاهد مردم دزفول و رزمندگان اسلام مانع شد.

سرلشکر موسوی با بیان اینکه در طول دوران دفاع مقدس دزفول علیرغم تحمل حملات شدید به دشمن تفهیم کرد که در سرزمینی پا گذاشته است که زنان و مردان آن هرگز تسلیم نخواهند شد، گفت: ایران سرزمین سرافرازان است و استکبار متوجه شد با صرف هزینه زیاد نظامی نمی‌تواند مقاومت دزفول را بشکند.

موسوی عنوان کرد: دزفول گلوگاه مقاومت در خوزستان است از این رو رژیم بعثی برای درهم شکستن و اشغال این شهر تلاش بسیار زیادی کرد تا از این طریق ارتباط این استان را با مرکز کشور قطع کند اما مقاومت و مجاهدت شجاعانه مردم دزفول و رزمندگان اسلام چنین اجازه‌ای را به دشمن نداد.

وی گفت: دزفول مقاوم در طول دوران دفاع مقدس نیز علی‌رغم تحمل شدیدترین حملات نظامی به دشمن تفهیم کرد که در سرزمینی پا گذاشته است که زنان و مردان آن هرگز در مقابل دشمن تسلیم نمی‌شوند زیرا دزفول سرزمین دلیران و سرافرازان است و استکبار جهانی متوجه شد که حتی با صرف هزینه‌های زیاد نظامی نیز قادر نخواهد بود مقاومت دزفول قهرمان را در هم بکشند.
سرلشکر موسوی افزود: در طول هشت سال دفاع مقدس مردم مقاوم دزفول زیر شدیدترین حملات هوایی دشمن بودند و هزاران گلوله به نقاط مختلف این شهر اصابت کرد اما این تهاجم گسترده هوایی نه تنها مردم شجاع و بصیر این شهر را تسخیر نکرد، بلکه هر روز بر عزم و اراده‌ی مردم برای مقاومت و دفاع از شهرشان افزوده شد و به الگویی برای سایر شهرها تبدیل شدند.

وی با بیان اینکه اتفاقات جنگ هشت ساله دفاع مقدس به وسعت یک تاریخ است، گفت: هر موقع دشمن شکستی را در رویارویی با رزمندگان اسلام متحمل می‌شد، شروع به فشار آوردن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از طریق حملات هوایی و موشکی علیه شهرها و مناطق مسکونی می‌کرد و هدف همیشگی و اصلی دشمن نیز شهرستان دزفول بود اما مردم صبور و غیور دزفول ایستادند و دشمن را مایوس کردند.


سرلشکر موسوی با اظهار اینکه مردم دزفول به مردم جهان درس مقاومت آموختند، خاطرنشان کرد: مردم دزفول علاوه بر مقاومت، از عطوفتی مثال زدنی با رزمندگان برخوردار بودند و پذیرایی و مهمان‌نوازی مردم این شهرستان از رزمندگان اسلام تاثیر بسیار زیادی در استقامت این نیروها در طول دفاع مقدس داشت و در نهایت این پیروزی بزرگ را رقم زد.
وی گفت: روز چهارم خردادماه به احترام مردم دزفول روز مقاومت و پایداری نامگذاری شده است و این روز، روز گرامیداشت حماسه‌های بزرگ، ایثار، غیرت، ایستادگی و فداکاری است.

سرلشکر موسوی با بیان اینک دزفول مهد شهیدان است، اضافه کرد: امروز هم دزفول میعادگاه عاشقان ولایت و شهادت است و مشاهده می‌کنیم همه ساله نیز هزاران عاشق دلداده از سراسر ایران برای زیارت مشهد شهدای دفاع مقدس به دزفول عزیمت می‌کنند تا با حضور در مهد ایستادگی، غبار فراموشی از دل برگیرند و قلب‌ها را جلا بخشند.

وی گفت: پیروزی در دفاع مقدس بود که سبب گسترش قیام روشنگرانه‌ی انقلاب اسلامی، استحکام نظام و شکل‌گیری مقاومت اسلامی در منطقه شد که در وصیت‌نامه حضرت امام راحل نیز ذکر شده است. دفاع مقدس یک دانشگاه و یک مکتب بزرگ بود که درس‌های بسیار زیادی را به ما آموخت.
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: پایداری و مقاومت، خودباوری، وحدت، اعتماد به نفس و خوداتکایی بخشی از درس‌های بزرگی هستند که ملت ایران در دوران دفاع مقدس بازآموزی کرد و از آنها برای اعتلای نظام اسلامی بهره برد.
وی گفت: امروز گرچه جنگ تحمیلی به پایان رسیده است اما دفاع مقدس در ابعاد اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و حتی نظامی در جریان است و بدون تردید امروز برای برون‌رفت از مشکلات کشور ما نیازمند درس‌ها و تجربه‌های دوران دفاع مقدس هستیم.
سرلشکر موسوی خاطرنشان کرد: دشمن که در تقابل با ملت بزرگ ایران همه‌ی عرصه‌ها را آزمایش کرده است و به نتیجه نرسیده است به دنبال بی‌ثبات سازی از طریق فشارهای اقتصادی و تحریک برای زیر پاگذاشتن احکام الهی است و ما باید بیش از گذشته هوشیار باشیم.
وی گفت: دشمن هرگز دلسوز زنان و مردان و پسران و دختران ما نیست و نگران حقوق بشر، مردم‌سالاری نه در ایران و نه در هیچ کشوری نیست بلکه به دنبال خواست خود است. در چند دهه اخیر نظام سلطه و در راس آن آمریکای جنایتکار در اجرای توطئه‌های امنیتی، نظامی، اجتماعی و سیاسی علیه ایران ناکام شدند و امروز به شکل دیگری در تلاش برای ضربه زدن به نظام و این ملت مقاومت هستند.
سرلشکر موسوی با بیان اینکه امروز ضربه به خانواده از اهداف اصلی دشمن است، افزود: در بسیاری از کشورهای غربی نظام خانواده از هم پاشیده است به همین دلیل مشکلات بسیار زیاد روحی و اجتماعی برای نسل امروز ایجاد شده است و دشمن بسیاری از کشورهای اسلامی با همین روش تهی کردن از فرهنگ دینی و ملی به سلطه درآورده است و امروز با ترویج سبک زندگی غربی و تضعیف فرهنگ اسلامی در صدد انجام کار مشابه در ایران هستند و ملت ایران اسلامی باید نسبت به این توطئه خطرناک هوشیار باشند.
وی نابودی کانون خانواده را توطئه خطرناک دشمن دانست و گفت: دشمن از طریق در صدد است تا ارزش‌های جامعه و غیرت دینی و ملی را تضعیف کند. دشمن به دنبال این است که از دامنِ زنان ما امثال سردار سلیمانی‌ها و شهدای بزرگواری که پرچم جمهوری اسلامی ایران را در جهان به اهتزاز درآوردند پرورش پیدا نکند.

پایان پیام/

بیشتر بخوانید