پیش‌بینی رکود اقتصادی آلمان در سال جاری میلادی

پیش‌بینی رکود اقتصادی آلمان در سال جاری میلادیانجمن اتاق‌های صنعت و بازرگانی آلمان در گزارشی پیش بینی کرد این کشور در سال 2023 نرخ رشد اقتصادی صفر داشته باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبر ساز، «انجمن اتاق‌های صنعت و بازرگانی آلمان» در یک ارزیابی اقتصادی منفی پیش بینی کرد اقتصاد این کشور در سال جاری میلادی صرفا در جا زده و هیچ رشدی را تجربه نکند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، «ایلجا ناتناگل»، عضو هیات مدیره این انجمن با اعلام این که این نهاد نرخ رشد صفر درصد را برای تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۲۳ پیش بینی می‌کند در مصاحبه با خبرنگاران گفت: «همچنان نشانه‌ای از یک رونق فراگیر وجود ندارد.»

ناتناگل خاطر نشان کرد: «اقتصاد جهانی و تقاضای داخلی متاسفانه در حال حاضر هیچ گونه محرکی را ارائه نمی‌دهند. اقتصاد آلمان نیاز مبرم به محرک‌های جدید در زمینه سرمایه‌گذاری‌ خصوصی و همچنین توسعه زیرساخت دارد.»

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، اقتصاد آلمان به سبب فاکتورهایی نظیر تورم بالا، افزایش هزینه‌های انرژی به سبب تحریم های غرب علیه صادرات انرژی روسیه و افزایش قیمت مواد خام در آستانه رکود قرار دارد. علاوه بر این مسائل، هزینه‌های نیروی کار در آلمان هم به دلیل کمبود کارگران ماهر بالا رفته است. انجمن اتاقهای صنعت و بازرگانی آلمان به همین دلیل پیشنهاد کرده برلین شروط ضروری خود برای مهاجران را سهل تر کند.

آلمان که عنوان بزرگترین اقتصاد اروپا را یدک می‌کشد، از بعد از اجرای عملیات نظامی ویژه ارتش روسیه در اوکراین از وضع دورهای متعدد تحریم‌ها علیه بخشهای مختلف روسیه از جمله بخش گاز و انرژی این کشور حمایت کرد.

آبان ماه سال گذشته، «مرکز ماکرواکونومیک» واقع در لندن در گزارشی اعلام کرده بود اقتصاد آلمان میلیاردها یورو تا پایان سال ۲۰۲۳ از دست خواهد داد که دلیل اصلی آن افزایش بیش از اندازه قیمت انرژی در جهان است.

بر اساس این پیش بینی، کاهش درآمد واقعی آلمان به حدود ۱۱۰ میلیارد دلار طی سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ می‌رسد که برابر با سه درصد اقتصاد سالانه این کشور است.

پایان پیام/

بیشتر بخوانید